Friday, June 11, 2010

DIALOG CINTA ZAMAN SAINS DAN TEKNOLOGI

dialog cinta ni saye cilok dri majalah buletin kampus...seronok bace..teringat zaman sekolah dulu time belajar izik,kimia bio...dan semestinya ingat kat kawan2 lame jg.
.Aku :kasihku,ketumpatan cintaku padamu ialah jisim hatiku di bahagi isipadu jantungku.masihkah kau tidaak membuat sebarang anggapan
Mu :aku tidak percaya kepadamu kerna kau ada kekasih baru untuk menjalankan tindak balas penggantian ke atas diriku

Aku :kau jangan salah ertikan kecerunan garis lurus hatiku inikerana aku dan dia masih lagi unsur dan bukannya sebatian
Mu :tapi aku berasa seperti kasihmu berkadar songsang dengan kesetiaan yang kuberikan

Aku :tapi cintaky padamu adalah pemalar
Mu :aku masih belum mengerti lagi kerana penyelesaian yang berikan masih belum sahih

Aku :tapi aku mengamalkan hokum newton ketiga dimana tindak balas cintaku bersamaan dgn cinta yang kau berikan
Mu ;kau jangan bohong! Aku telah mengetahui bahawa kau adalah “random’ yang mempunyai janji2 manis yang bergerak secara rawak

Aku :itu adalah fitnah yang terebar melalui proses pancaran an perolakan
Mu : tetapi mengapa kau membuat tempoh perkahwinan kita mengalami rintangan

Aku :ku harus menggunakan perintang boleh laras untuk mengurangkan rintangan itu
Mu :adakah kita akan berpadu kepada kimia

Aku :itu masih belum diketahui,tetapi hasilnya nanti dapat dilihat dengan menggunakan mikroskop cahaya
Mu :aku khuatir kau akan bertemu denganyang lebih aktif dan betindak bals dengannya

Aku :nampaknya kita tengah bercinta tiga segidan haruslah menggunakan hukum2 penyelesaian segi tiga untuk menyelesaikannya
Mu :tapi aku telah member cintaku dalam magnitude dan arahnya sekali.masihkah kau tidak prcaya

Aku ;ya aku percaya. Tapi aku mahu semua itu dalam bentuk lazim
Mu ;itu semua boleh diabaikan .yang aku mahu ialah tempoh perkhawinan kita harus mengalami pecutan yang seragam

Aku ;ka harus bersabar,kerana sabar itu 0.5 dari iman
Mu ; tapi iman aku adalah infiniti

Aku ;aku tidak fikir iman kau addalah infiniti kerana kau belum mendarabkan dengan 6×10’23.
Mu :kau membuatkan kemarahan aku meluap luap.nanti bila tekananku melebihi tekanan udara,kau jugak yang susah,kerana kau akan mengalami Hemolisis

Aku ;aku sekarang bukan aku yang dulu lagi aku telah mengalami proses plasmosis
Mu :kau betul2 menyakitkan hati aku.ku sangkakan kau intan rupanya kau grafit.pergi ku dari sini!biarkan aku sendirian!

No comments: