Wednesday, December 26, 2012

message 18xs

Allah
Allah
Allah

semalam 25 disember 2012
balik dari Talaqi semalam dalam pukul 10 lebih..atau mungkin dalam 10:30 lebih..
mula-mula tu hajat nak stay up lebih sikit malam nie, nak habiskan sedikit target uqud yang masih belum tercapai
dari pagi sampai petang duk baca tajuk "hiwaalah" xhabis-habis...

sampai je bilik senang enak menikmati teo "o" panas sambil mata menjeling jeling buku fiqh uqud, tibe2 satu message masuk..dekat hp nokia..dari pengirim yang tidak bernama

0193xxxxxx : "ngah buat apa?" ( bila saya baca msg nie saya ingatkan dia tanya siti zulaikha roomate saya tgh buat apa, memandangkan kami semua panggil dia "ngah". rupanya dia tnya saya tengah buat apa?
saya: nie sapa? ( saya tidak menjawab soalannya "ngah" buat apa..sbb masa tu saya pikir,xkan la saya nak bagitau kat " anonymous" yg siti zulaikha dah tidur/

0193xxxxxx: xkenal ke
saya : x

0193xxxxx : "xyz56&*&jh3@#$" ( messege berbaur lucah atau 18xs)
saya : bengong ke apa budak nie ( dalam hati je)
         ( ignore messege dia) otak mula mencerna..baru dapat tengkap dia bukan tanya pasal ngah siti zulaikha tapi dia tnya saya tengah buat apa?

0193xxxxxxx : xbalas ke
( dan memang saya x balas)

0193xxxxxxx :( s%^*@*NJxdjddxxxws)
~hampir 10 messege yang xsenonoh masuk,satu persatu, panjang lebar..memang baca xhabis terus delete~

 hati dah mula membara nak marah..amboi hang yang " xberotak lagi tidak berakal" aku xreply mssege hang sedap hati hang je ye..dasar budak "crazy".  tapi ayat nie hanya berlegar legar dalam hati dan kepala je..
air teo "o" ditolak ke tepi, buku uqud, tutup kemas rapi, pen-pen disusun dalam bekas, besta di masukkan dalam bekasnya...hati terdetik berdoa
" YA ALLLAH KUATKAN HATI KU, KUATKAN IMANKU, JANGAN ENGKAU BIARKAN AKU TEWAS DENGAN GODAAN SEBEGINI, JANGAN BIARKAN AKU KALAH DENGAN AMARAHKU SENDIRI"
( hati berfikir, wajar ke tidak "sound" je budak tak berguna  ni atau buat xtau je.tpi sabar dah bertukar marah.)

dalam marah masih mencari rasional apa yang nak buat dengan budak tu.. nak marah pun bukan dia nampak aku mengamok, nak membebel pun penat mulut aku je..

akhirnya hari menaip satu messege untuk 0193xxxxxx " ni sapa"?
messege berreply..
sebelum baca messege tu, hati saya dah kuat untuk membaca ayat 18xs dia tu..tapi sangkaan saya meleset..

0193xxxxxx reply : saya Ali,tadi tu sepupu saya yang messege awak
( otak cuba mencerna lagi..Ali mana pulk nie...)
saya reply : x kisah sapa awak, ataupun sepupu awak tapi
" JANGAN DI PERMAINKAN DAN "PERJUDIKAN" KATA-KATA DALAM MESSEGE KAMU TADI KEPADA MANA-MANA WANITA SEKALIPUN KERANA WANITA ITU IMANNYA SENIPIS SEHELAI RAMBUT, BISA GOYAH BILA- BILA MASA SAHAJA.KAMU SEBAGAI KAUM ADAM PATUTNYA MEMBIMBING KAUM WANITA NIE KE ARAH JALAN YANG LURUS BUKANNYA MENYESATKAN DIA DAN MENGAJAK DIA KE ARAH MAKSIAT.
( Siapapun kamu atau sepupu kamu, saya rasa pada yang menghantar messege tadi saya kira sudah jatuh hukum WAJIB kahwin dah..tapi ingat jangan pula kamu khwin sebb nak melunaskan nafsu kamu semata- mata)
saya akhiri messege saya dengan satu hadis pada dia, xtau dia paham ke tidak hadis tu...

hadis saya "dedikasi" untuk budak xde otak lagi tidak berakal & crazy

wahai syabab di luar sana jangan mudah terpengaruh dengan perkara-perkara 18xs ini..xda satu faedah pun
SAY NO TO 18xs


nota kaki : messege yang last saya hantar kat dia pending sampai la sekarang ( masa entry ni ditulis)


mungkin ramai yang akan cakap agak kurang hajaq bila saya beri gelaran budak tu sebagai budak xdeotak lagi tidak beraqal..
kenapa saya bagi gelaran begitu?
sebab dalam minggu study week nie ada lebih kurang 3kali dah saya terima yang sepisis ini..tapi yang ini paling melampau bahasa dan tindakannya

Thursday, December 13, 2012

13.12.1990


dari semalam, lepas balik exam,otak sibuk merancanakan kata-kata
ligat memikirkan ayat
sambil tangan laju menyiapkan kerja-kerja..
lepas isyak terus bersemadi dia atas katil..
sedar-sedar
dah 2 pagi..
ish...lambat 2jam..
dah terlepas dua jam..
dua jam yang lalu
genap 13.12.2012
22 tahun umur sahabat saya nie..
maka sebab dah lambat nak wish..
maka saya menulis 
tanda ucapan saya kepadanya..

buat nur ili bt zulkipli..
nah pilih nak ucapan mana satu dari saya...
**********************************************************
selamat ulang tahun
Dengan ucapan
Semoga dikurniakan umur yang bermanafaat,
rezeki yang halal,
ilmu yang berguna,
jodoh yang membahagiakan,
hidup yang dirahmati.
Dengan ucapan
Semoga dikurniakan iman yang sempurna,
akhlak yang terpuji, 
pekerti yang mulia,
umur yang bermanafaat,
rezeki yang halal,
ilmu yang berguna,
jodoh yang membahagiakan,
hidup yang dirahmati di dunia dan akhirat.
Before the clock strikes twelve let me take the opportunity to let you know that you have grown a year more…
Happy birthday…
Somebody up there Loves you
Somebody down here cares for you
Happy Birthday!!!
This msg has No Fat
No cholesterol n No Addictive
this is all natural except, with a lot of sugar. But it can never be as sweet as the one reading it.Happy Birthday
Its just another day, but this one is the best of the year! Happy Birthday my sweetheart.
How do you expect me to remember your birthday, when you never look any older?
Your birthday is the perfect day to say I care, because you will remember me when u certainly make it a big affair and when you do hold a party… I bet you will be the one who would care to make ur special day a costly affair!!!!
Let the GOD decorate each GOLDEN RAY OF THE SUN reaching u with wishes of Success, Happiness and prosperity 4 U, Wish you a super duper Happy Birthday.
Wish you a many many happy returns of the day. May God bless you with health, wealth and prosperity in your life
HAPPY BIRTHDAY TO YOU.
Its a nice feeling when you know that someone likes you, someone thinks about you, someone needs you;but it feels much better when you know that someone never ever forgets your birthday.”HAPPY BIRTHDAY”.
In soft gleaming night of stars,
May all your dreams come true.
May every star of every night,
Bring love and joy to you.
Happy Birthday to you.
Today is a day of celebration. Why? Because, years ago on the same day, GOD sent me my flesh and bone conscience. Wishing my friendly inner voice a very happy birthday.
I know its your birthday today.. I am sure u will give me treat in a big hotel.. so I shall talk to you in person there, because I don’t know to express my feelings in SMS
Your birth day is the perfect day to say I care, because you will remeber me when u certainly make it a big affair, and when you do hold a party… I bet you will be the one who would care
to make ur special day a costly affair!!!!
Kick off ur shoes, take a break, Crank the tunes, Dance & Shake, light the candles, cut the cake. Make it a day, that’s simply Great!!! Happy B’Day..
A prayer: 2 bless ur way
A wish : 2 lighten ur moments
A cheer: 2 perfect ur day
A text: 2 say HAPPY BIRTH DAY
Flying papers , multi colours of balloon, delicated blossom, fantastic people, love and laughter. What it describes? HAPPY BIRTHDAY
Smile is a curve that sets everything straight and wipes wrinkle away
hope u share a lots and receive a lots 4 days 2 come
happy Birthday …….
Sending birthday blessings
Filled with love and peace and joy
Wishing sweetest things happen
Right before your eyes !
Some like Sunday Some like Monday, But i like Your Birthday.Happy Birthday my sweetheart
A BIRTHDAY WISH REMINDS U THE FIRST CRY
MAMMA… START UR DAY WITH HER … SWEET BLESSINGS THE DAY WILL BE YOURS .MANY HAPPY RETURNS… MY DEAR
If lovers are like moon and Brothers are like stars than i have noticed that the sky looks good without moon but not without stars i.e. YOU Happy Birthday Brother

A Birthday is A Million Moments, Each holding A Promise Of Fulfillment Of UR Dreams, & ACCOMPLISHMENTS Of Some Special Plans.. Wish U A Very Happy B’DAy
Wishing u a day soft as silk…..
white as milk…..
sweet as honey&full of money.
may all ur dreams come true….
HAPPY BIRTH DAY

the great moment
lepas kelas bio



dari dulu,kina dan selamanya
tetap maintain..
:-)

Friday, December 7, 2012

3 soalan yang jangan ditanya

buat anda sekelian...
yang membaca warkahuntukhati..
dari hati saya sampaikan tulisan ini
" Jangan ditanya"

ye untuk masa sekarang..
jangan ditanya kepada saya
tiga jenis soalan ini
tiga sahaja..xbayak..

jangan ditanya soalan kepada saya 
1) Bila nak grad?
~Allah..soalan ni susah untuk saya jawab sebenarnya, bukan tidak tahu bila akan berakhirnya zaman menuntut ilmu di Taman Ilmu & Budi ini, tapi risau dan takut andainya apa yang dirancang itu tidak menjadi.
Tambahan pula, sejak akhir-akhir ini, banyak sangat dihujani dengan soalan sebegini..boleh dikatakan hampir  sepuluh soalan sehari. kadang-kadang rasa rimas juga dengan soalan ni. kadang-kadang bila soalan ni diajukan oleh senior-senior, cukup malu sebenarnya untuk mengatakan jawapan sebenar,hanya senyuman yang mengukir di bibir..kalau kawan-kawan yang bertanya risau jawapan itu menyinggung jiwa dan perasaan mereka. tersepit antara dua..jadi Jangan ditanya saya soalan ini. Tunggu dan lihat sahaja. ooo soalan ini membuatkan saya malu dengan diri saya...

jangan ditanta soalan kepada saya
2)apa perancangan lepas ni?
~almaklumlah, bila dah dijawab soalan pertama akan ditanya pula soalan kedua. dah grad nanti nak kerja dekat mana? nak minta J-Qaf ke? KPLI? Bank? JAIP? JAKIM? Tabung Haji? Syarikat Swasta? Ke nak sambung Master?
Allah jawapan yang memeng xde jawapan. CUkuplah perancangan yang ada tersemat di dalam hati dulu buat masa sekarang. Bukan tidak mahu dikongsi, tapi cukuplah alah kadar sahaja bercerita tentangnya. kaki masih belum cukup kuat untuk terus melangkah, masih lai bertatih untuk itu.. jadi jangan ditanya saya soalan ini.
 jangan ditanya saya soalan ini
3) bila nak kahwin?
~bila soalan ke dua tidak dijawab, maka banyak pulak timbul assumption kata saya nak kahwin lepas habis belajar..kadang-kadang layan kan aja kata-kata mereka.. anggaplah ianya satu doa dari mereka. kadang-kadang bila ditanya, " fida nak buat apa lepas ni?" jawapan paling senang dari saya yang kadang-kadang membuatkan mereka akan "senyap" dari terus bertanya " nak jadi suri rumah tangga, nak bekerja dengan suami sendiri"lepas tu saya gelak-gelak.. kalau kat bilik tu xhabis-habis diusik dan diasak dengan "jenaka" satu ketika dulu " saya nak kahwin dengan orang kaya"..hahaha.. layan jelah weh...kadang-kadang naik bosan dengan soalan nie...sebenarnya untuk soalan ini saya sendiri pun xada jawapan, xde target umur berapa..yang lebih senag, tidak mempunyai perangcangan langsung tentang ini..kadang-kadang soalan ini membuatkan saya lebih malu dengan diri sendiri berbanding dengan seoalan yang pertama tadi.. andai kata dah sampai jodoh, InsyaAllah semua dijemput :-)
oooohhhh...buat masa sekarang...stop asking me 3 things...
1) bila nak grad
2) nak buat apa lepas belajar
3) bila nak kahwin



Wednesday, December 5, 2012

to mom...

I’m feeling tired today
Left alone in the room hugging a pillow
Touching my phone distracted my mind
It’s lonely to eat tonight

Suddenly, i was frightened by the ringing phone
my mom’s worried voice asked if i’ve eaten
these words annoyed me but today it’s different
The forgotten promises are remembered

I will be a person with pretty heart
And become a person who is selfless
I’ll keep the love of my mother’s wishes
I think of mother who used to share my dreams and brush my hair

Though I’ve made hurtful wrong choices
You silently watched over me from behind
But now I think more than an innocent child
The meaning of mom’s silent prayers

I will be a person with pretty heart
And become a person who is selfless
I’ll keep the love of my mother’s wishes
I think of mother who used to share my dreams and brush my hair

What will i do, yet my heart is small
Can I do better without holding mother’s hand

I’m afraid that it will still lack
I’ll be a wise daughter of my mom 
I will be a proud daughter no matter where I go 
I’ll keep the love of my mother’s wishes
I’ll show endless love
I’ll have a warm heart
I’m shy to express to mom

That I really love my mom




Tuesday, December 4, 2012

putus asa ke?


Saban hari, Muhyiddin terasa tidak senang duduk. Segala yang dilakukannya nampak gagal disempurnakan walaupun dirancang dengan rapi.

“Cukuplah… aku tak mahu cuba lagi. Aku redha. Aku terima aku tak akan berjaya dalam dunia ini,” rungut beliau.

Satu petang, Muhyiddin terjumpa Ustaz Hadi di taman riadah dan bertanya, “Ustaz, ana rasa putus asa. Boleh tak ustaz bagi satu alasan untuk ana untuk tidak berputus asa?”

Ustaz Hadi melihat Muhyiddin yang kesian lalu berkata…

“Wahai sahabatku. Usah bersedih. Nampak tak pakis itu dengan buluh di tepinya?”

“Nampak,” jawab Muhyiddin.

“Pakis dan buluh itu bermula daripada benih. Di taman ini, tiada siapa yang menjaganya, tapi Allah. Allah memberikan mereka cahaya. Allah juga memberikan mereka air.

Pakis tumbuh dengan cepat dari tanah. Daunnya menghijau meliputi tanah di sekelilingnya. Tapi buluh tidak tumbuh-tumbuh. Lama-lama, pakis semakin bertambah banyak dan menghijau. Namun buluh masih tidak tumbuh tumbuh.

Apakah Allah telah berputus asa dengan buluh? Tidak. Pada tahun kedua, buluh tumbuh daripada tanah. Enam bulan daripada itu, buluh itu tumbuh 100 kali meninggalkan pakis di bawah. 2 tahun yang buluh nampak tiada harapan untuk hidup sebenarnya digunakan untuk membina akarnya terlebih dahulu.

Apabila akarnya menjadi kuat, dan mula dapat mencari air dan mineral, maka buluh tumbuh daripada muka bumi. Allah tidak akan menguji segala makhluknya dengan perkara yang tidak mampu dihadapinya.

Jadi sahabatku, selama yang anta sedang berusaha dan diuji, sedarkah Allah sedang melatih anta untuk membina akarmu. Allah tidak berputus asa dengan buluh, Allah juga tidak akan berputus asa dengan anta. Jangan bandingkan diri dengan orang lain. Buluh mempunyai tujuan yang lain daripada pakis. Tapi kedua-duanya mencantikkan taman riadah ini.

Jangan merungut betapa besarnya masalah pada Allah, sebaliknya beritahu masalah betapa besarnya kehebatan Allah,” cerita Ustaz Hadi.

“Adakah cerita ini membantu anta?”

Muhyiddin terus memeluk Ustaz Hadi dan mengalirkan air matanya – “YA ALLAH,Terima Kasih menpertemukan ana dengan ustaz hari ini.”

Bagaimana pula dengan anda? Adakah cerita ini membantu anda? Jika ya, kongsilah dengan mereka yang memerlukannya.
always trust Him 


Senyum.

Tuesday, November 27, 2012

Fitnah Kubur


Imam Al-Bukharidan Muslim meriwayatkan dari Anas bin Malik sabda Rasulullah s.a.w, “Apabilaseseorang diletakkan di kuburnya, dan para pengantarnya telah kembali, sehingga ia mendengar suara langkah mereka, pada saat itu dua orang malaikat dating dan mendudukkannya. Keduanya lalu bertanya: “Bagaimana pendapatmu tentang laki-laki ini?” maksudnya: Muhammad s.a.w. Jika ia seorang mukmin, ia akan menjawab dengan tegas, “Aku bersaksi bahawa ia adalah hamba Allah dan rasul-Nya.” Kedua malaikat ini lalu berkata, “Lihatlah tempatmu di neraka.Allah telah menggantikannya dengan tempat di syurga.”
Adapun jika ia seorang munafik atau kafir, maka ketika malaikat itu bertanya: “Apa pendapatmu tentang laki-laki ini?” ia menjawab, “Aku tak tahu. Aku hanya mengikut apa yang diucapkan manusia tentangnya.”Keduanya lalu membentak dengan kasar, “Engkau tak tahu dan tak membaca!” Ia lalu dipukul dengan godaman dari besi di (bahagian kepala) antara kedua telinganya. Dia memekik dan suaranya didengar semua makhluk selain jin dan manusia.” Hadis ini berisi beberapa pengajaran penting yang mesti kita perhatikan untuk menyelamatkan diri kita dari azab kubur.Salah satunya kewajiban mempelajari agama, terutama yang berkaitan dengan akidah, sehingga mencapai keyakinan dan persaksian sepenuh hati (syahadah) atas kerasulan Muhammad Saw. Mengabaikan hal ini hanya akan mengundang hardikan Munkar dan Nakir, “Engkau tak tahu dan tak membaca!” Beberapa ulama hadis, antaranya Imam Badruddin Al-‘Aini dalam Umdatul Qari fi Syarh Sahih Al-Bukhari, mentafsirkan ucapan itu dengan “engkau tidak pernah meyakininya dengan istidlal (pemikiran sendiri), tidak pula (meyakininya dengan) mengikuti penjelasan ulama melalui buku-buku mereka.”Sehingga secara bebas, kita boleh menterjemahkan ucapan ini, “Engkau tidak tahu dan tidak pernah ingin tahu.”Singkatnya, ucapan ini sebuah celaan atas orang-orang yang tidak pernah mengindahkan akidah dan syariah sebagaimana perilaku sebahagian orang moden di masa kini. Bagi mereka, kulit wajah jauh lebih penting daripada agama.Jika satu jerawat saja tumbuh di hidung mereka, atau kerepot terlihat di bawah mata mereka, terasa dunia ini telah kiamat.Apa pun mereka akan dilakukan untuk menghilangkan jerawat dan kerepot itu. Namun ketika akidahnya tercabar, keimanannya dipersoalkan, ia masih dapat makan dan minum dengan nikmat seolah-olah tidak pernah terjadi apa-apa. La hau la wala quwatailla billah. Menyesallah Sebelum Menyesal Jawapan sempurna untuk soalan Munkar dan Nakir hanya dapat dilakukan dari sekarang. Iaitu dengan cara menyedari kekurangan yang terdapat di dalam sikap keberagamaan kita, lalu berusaha menyempurnakannya dengan sekuat tenaga. Mulailah menyesali kekurangan diri selagi penyesalan ini masih bermanfaat. Sebab apabila kita telah berpindah ke alam kubur, penyesalan sebesarapa pun sudah tidak bermanfaat lagi. Imam Al-Tirmidzi meriwayatkan dari Abu Hurairah bahawa Rasulullahs.a.w. bersabda, “setiap yang meninggal dunia pasti menyesal. Jika dia orang baik, dia menyesal kerana tidak menambahkan kebaikannya.Jika dia orang jahat, dia menyesal karena tidak berhenti daripada kejahatannya.

Petikan dari artikel Mahmudah
Oleh Us Umar M Nor Dalam Majalah SOLUSI

Friday, November 23, 2012

Andainya Cinta itu hendak ku beri...



Bismillahirahmanirahim
Assalamualaikum
kaifa hal?
Andainya cint itu hendak ku beri, ada syaratnya, bukan dengan semudahnya semudah memetik epal di pokok, bukan sesenang memetik jari untuk menarik perhatian, bukan juga semudah A,B dan C.
Andainya sedikit daripada cinta itu hendak diberikan kepada seseorang yang boleh bergelar suami, maka pilihan saya adalah :

1.Kuat Pengamalan Agamanya
Ukuran boleh dibuat apakah dia menjaga sembahyang fardhunya biar sesibuk mana, sembahyang pada awal waktu. Mengutamakan pemuda yang kuat pengamalan agamanya ini adalah sunnah Rasulullah s.a.w. kerana baginda menerima pinangan Sayidina Ali, seorang pemuda paling miskin tetapi paling bertakwa untuk menjadi suami anaknya, Siti Fatimah.

2. Baik Akhlaknya
Ketegasannya nyata tetapi sebenarnya dia seorang yang lembut dan mudah bertolak ansur. berlembah lembut dalam ketegasan atau ketegasan dalam berlemah lembut...Sabda Nabi SAW
"Jika (seorang lelaki) datang (untuk meminang anak perempuanmu) dan kamu berpuas hati dengan agamanya serta akhlaknya,nikahkanlah dia (dengan anak perempuan kamu). Jika hal itu kamu tidak lakukan maka akan terjadi fitnah di bumi dan kerosakan yang amat luas."


3. Tegas Mempertahankan Maruah 

Ukur, apakah dia pernah pergi ke tempat-tempat yang bleh menjatuhkan kredibiliti dan maruahnya seperti ke tempat-tempat hiburan yang ada maksiatnya..

4. Amanah 

5. Tidak Boros 
Dia bukanlah kedekut tetapi seorang yang tahu membelanjakan wangnya dengan bijaksana. Nikmat yang ada padanya seperti makanan boleh dikongsi sama dengan orang-orang lain yang berhak. bak kata teman.." fidah cari la orang kaya"

6. Tidak Mengelingas Matanya 
apakah matanya kerap mengelingas ke arah perempuan lain yang lalu-lalang di sekelilingnya. Jika ya,maka dia seorang yang bermata keranjang dan berbahaya untuk disenaraikan calon suami. 

7. Terbatas Pergaulan 
Dia tidak mengamalkan cara hidup bebas walaupun sebagai lelaki dia tahu dia tidak mudah menjadi fitnah orang. 

8. Bertanggungjawab 
Rasa bertanggungjawabnya dapat diukur kepada sejauh manakah dia menguntukkan dirinya untuk ibu bapa dan ahli keluarganya. Jika dia seorang yang agak berada tetapi keluarganya hidup susah,dia bukanlah seorang yang bertanggungjawab. 

9. Tenang wajahnya
Apa yang tersimpan dalam sanubari kadang-kadang terpancar pada air muka. Perhatikan, apakah wajahnya tenang, setenang sewaktu dia bercakap dan bertindak. Andainya dia seorang yang kelam-kelibut dia bukanlah calon suami yang dicari.

10. syarat-syarat lain: boleh menerima diri ini dengan seadanya sebagaimana saya boleh menerima dirinya, memahami ooo dan yang paling penting jangnla yang kuat cemburu..kalau yang dapat yang pendiam pun ok gak..dan Alangkah gembiranya hati jika sidia bernama bermula dengan huruf "A"..







p/s : namun diriku sedar siapalah diri ini, untuk mendapatkan insan sesempurna ini...???

Sunday, November 18, 2012

kalah :-(

 kalah dengan nafsu sendiri itu amat perit sebenarnya
lebih perit dari kehilangan barang kesayangan
mujahadah melawan nafsu 
itu
bukan perkara yang senang

hati mula bertanya
jika sekarang sudah begitu susah untuk 
menjaga hati
melawan nafsu
macam mana keadaannya nanti 
bila berjauhan dari
Taman Budi & Ilmu ini

puas ku mencari
hati yang "dulu"
entah kemana hilang
sudah puas, namun putus asa itu bukan matlamat

namun kalah
kalah
dan kalah

cuba untuk bangun
dari angan-angan yang belum pasti
cuba sedarkan diri sendiri
jalan yang bakal ditempuh 
masih panjang

teruskan perjuangan
melawan nafsu
ajar terus mujahadah
untuk terus menjaga hati
bersih dan selamat


***
coretan hati 18 NOV 2012

Sunday, November 4, 2012

kenapa sepi?

bismillahirahmanirahim

Assalamualaikum

apa khabar iman hari ini? macam yang saya pernah janji dulu..nak update kan..tapi ni bukan "update" yang saya janji dulu tu..

kenapa dibiarkan sepi saja blog ini tanpa update...

reason pertama :

see...huruf di keyboard tercabut..dah xboleh nak tekan dah..

kemudian saya pun repair la keyboard tu..beli keyboard baru..RM00..hasilnya...tadaaa


 sehari lepas siap laptop nie skrin plak yang rosak...kalau nak repair skrin total cost dalam RM500.. jadi selepas berfikir dan fikir..maka hasilnya


selamat tinggal lenovo..selamat datang toshiba..


reason kedua:
bila dah dapat laptop baru masalah broadband plak..dia xdetect plak kat laptop baru..huhuh..termasak bermujahadah godek sana vs sini..untung ada seorang Brother ni tolong setelkan problem tu....

reason ketiga
menghadapi hari-hari terakhir bergelar pelajar undergraduate di bumi UIA ini sungguh memenatkan..terutama bila berdepan dengan fiqh Uqud..tapi seronok..
keterbatasan waktu yang ada terpaksa dihadkan dengan perkara-perkara penting dahulu
sekarang assgment fiqh uqud dah setell.,midterm lagi 2,second midterm lagi 1..assgment berderet lagi..

reason keempat
saya punya komitmen lagi satu terhadap rahsiahatidotcom..