Sunday, June 27, 2010

kisah aku 20 tahun dulu : episod 6

bismillahirahmanirahim

salam seharum syurga

kisah aku 20 tahun dlu kembali dengan episod yang ke 6
emm masa episod 5 aku jnji nak crta yang aku jmpa sultan pahang kan..kehkeh keh..

em masa 2 aku tingkatan 3..
kat seklah aku berlaku kejadian buli yang gempak sekali..masuk paper beb..tv..nsb baik muka aku xmasuk tv..em terselit sikit dalam surat khabar ade kot..hahahahha

emm aku mls nak ulas banyak r pasal kes nie..yang pnting aku tahu yang kwn2 aku 2 xbersalah..hehehe..emm..

dek kerana bengan ke entah apa..emm sek kmi 2 sebenrnye ank angkat sultn pahang so bdk2 yang bljr kat situ akan jdi ank angkt sultan pahang..tpi aku xngaku r dia ayah angkt aku..huhuh sbb 2 bila sek kmi masuk brta pasal kes buli dia(sultan )2 sibuk2..
emm yang aku plak boleh terlibt sekali sebb aku pengawas sekolah..so masa 2 kitaorg dkt 2mggu xdpt bljr dengan sempurna sbb ckgu2 sbk dengan persiapan sultn nak dtg..yang kwn aku nie dia kene ngadp sultan so dia kne bljr la plak adat2 istina-heheh istana..

pada hri yang ditunngu seawal 8;30-9 pagi kami dh jdi mcm patung berdiri di tgh terik cahaya matahri..jdi acer-btul je eje ni- smbut sultan..masa 2 xpuas hati gler..masa sultn smpai..aku nmpak dato' hisamuddin..ah gler putih dato; nie,,tgk kt tv biase je..
mase sultan kat sek kmi dia asyik mrh2 je..dah 2 wartawan 2 entah ape2..sbuk..heheh

emm tingkatan 3 berlalu begitu saja..masa dah nk pmr kelas kmi dpecah pechkan..jdi4 kelas..so kelas aku yang perempuan tinggal la aku dengan geng2 aku je..yang laki punya la rmai..tpi kmi xpernh kna buli...

bila result pmr kuar..aku berkira2 nak smbung cite2 aku jdi _____:secret: tau xleh gtau..masa 2 dpt tau kat maahad sultan ahmad shah addini (sek dia) ada offer aliran sains nie..so aku boleh ambik sma dengan dgn aliran sains dlm 1 masa..so kmi(biasa r kwn sejati)pakat2 nak pndah sekolah..
so aku yang dulu berbaju hijau(pengawas sek)kini berbaju ptih..

xsmpai seminggu aku sekolah kat sana..aku talifon kak tie..naj balik..hehhe..aabg hlim dtg ambik aku..dan aku kmbali sekolah kat sekolah lme aku..

1st day masuk sekoah pakai bju putih..huhu..bestnye..dan yang pling best..budak2 laki duk usik aku..hahha.'eh2 dah tukar putih...xlwa la..tukar la hijau balik..pelik je kmi tengok bju putih nie"

huhuh..masa nak blik..aku dgn kwn2 aku lepak kat kantin..ttbe dtg ust syukri (ckgu disiplin) dan berlaku la dialog lbh kurang mcm nie

ust: eh fidah..xperasan..bla blik smula ke sni
aku:eh ust perli plak
ust :eh knpa pkai bju putih..esok pkai bju pgawas blik
aku: mana ade dah ust bju hijau 2
ust:knpa?kmu buang kemana bju kmu 2?
aku: ade je..kat rumah mak
ust:xkira.esok pkai bjuhijau jg..suruh mak kmu kirm bju 2..
aku: xnok la ust..best bhu putih nie..bersih dan suci
(aku mmg ska melawak dengan ust nie pun:dia duk dkt je dgn rumah akak aku:selalu je ust nie dtg rumah akak aku)

so esok 2 aku pkai bju putih lagi..kat perhimpunan..pnolong ketua pengawas 2 panggil aku ckp tungu lpas nie..emm pas2 kwn aku..zawil saleha ckp..hehehe..bju putih tukar bju hijau smla..
nak tak nak aku jdi pngawas blik...
smpai la tingkatan 5..dan kerana kmi semua sek kmi dah aliran sains dan kmi adalh batch pertma yang duk kelas 2 seramai 14 orang..

emm masuk tingkatan 5 ade jubli emas sekolah..emm aku mls nak crta bab nie sebba ku xsuka sebb peristwa nie myebbkan aku jdi bnci gler pgawas....hhahaha...tpi bgs jga..peristiwa nie dah bka mte sesorg untuk nilai org yg dia anggap baik slma nie..
emm masa ting 5 aku ditwarkan jdi penolong ktua pgawas dengan syrt aku kna duk asrama..aku xmau..jadi aku dilntik jdi bendahari...

ok pent dh menaip..nnti tunggu smbungan nye..aku rse crta nie mkin bosan plak..huhuhu

::bintuawang::

No comments: