Monday, June 28, 2010

kisah aku 20 tahun dulu : episod 7

bismilahirahmanirahim

assalamualaikum wbt

aku nak smbung crta nie..kalu boleh nak hbskan cerita nie sebelum 6 julai 10 ni

masa nak tunggu result SPm aku apply nak masuk kulliah al lughah wadin sultan abu bkar pekan pahang,..ambik sijil tinggg malaysia..stam..ha yang nie part best juga nak berlagak nie.
emm sekolah nie hanya untuk tingkatan 6 je..dan budak2 yang masuk sekolah nie adalah semua budak dari sekolah agama seluruh pahang..so bayangkan lah berapa raminye budak2 kat sini..dan sekolah nie bersebelahan dengan istana sultan pahang..

ni nak bgtau 1 rahsia...disebabkan sek 2 sebelah istana..jadi kalu sultan dan kerabat2 dia balik ke istana 2.maka sekolah kami akan keputusan bekalan air..kesiankan..kadang2 ade yang 2 hari xmandi.hahahah

emm msa kat sini pun aku agak terkenal juga 2..ni semua gara2 serong cingu aku nih...emm lpa nak crta.aku ukkelas istiqamah..kelas dalam rnking terbaik.disebbkan rmai bdk2 cerdik kat situ..so kelas bdk crdik ade 3..fatonah.insyirah dengan isriqamah..

masa exam penggal 1 aku dalam rangking sepuluh sekolah 2..dan sbb 2 aku galmour..hahaha

masa bulan 5 2,kawan aku ajk g on9 kat cafe kat sek..emmm gcheck result upu...ha ni lagi 1 cerita
ebnrnye yang isi upu aku 2 akak aku..kak zah..dia yang isi semuanye..dan aku xambilpduli lansung sbb dlu ku ade gak cita2 nak g mesir nie..sbb 2 aku mintak ambik stam..

so bli aku check aku dpt..aduh uia plak 2..emm aku tlfon mak aku..ckp aku dpt uia..mak aku ckp ha blik la..ishh..aku xnk sebnrnye blik sbb cte aku 2..aku siap2 nangis lagi nak xnk masuk uia..emm masuk blik..smua tnye aku pnya upu..aku ckp r dpt..so smua org duk tnye aku nk g ke x..dan yang paling keras xbagi aku keluar sek 2 ust yang ngjar adab nusus au dgn sir misykatuddin r..ust 2 siap ckp lgi kat aku..nnti sye keluarkan surat kat mak awak yang awak nie calon mumtaz ..rugi kalu kuar..last2 aku keluar jge sek 2...aku g hntr buku teks kat kelas.. dan yag pastinya ckgu2 ustazah2 kat situ trkejut dengan keputusn aku..aku wat gempak plak..emm ustzh smpt pesan lagi kat aku...
::be you self.jga diri dan jangan mudah terpengaruh dengan dunia fantasi dan ingtlah akhirat adalah destinasi kita::

hehehe.keesokkam hri 2 ada ujian muet betulis..lpas hbs muet.aku tlfn mak aku suh dtg ambik.dan sebnrnya aku terklpa nak gtau mak aku yang aku nak kuar sek 2..2 yang tegopoh gopoh 2...bnyak brg aku tinggal kat sana..bgi2 kat orng je..main sumbat2 je barang dan kebetulan msa 2 mak aku otw balik dari konvo akak aku kat negeri sembilan..konvo polis..

aku balik rumah..rehat2 aku pun wat la persiapan nak g uia nie..(padahal bukan aku)semuanya akak aku yang buat..dri senrai brg nak beli cme kms2 brg aku je yang wat dan g beli bang of course la aku..percye ke x..aku g bli smua brg aku kat kota bhru..hahaha

xade r..mase 2 kbulan kmi semua balik kelantan..cucu mak aku aka ank sedre first aku kawin..so aku g ronggeng2 dengan akak aku kat kb..dan semua brg bli kat sne...

sampai mase la nak regester masuk uia nie..kat nilai..emm aku g sne dgn mak aku,akak dgn abg serta ank2 dia r..yang pasti rmai teman2 membwa ayah mereka bersma...

huh lme gler bak regester..aku regester pkul 2..so pgi 2 ni jln2 kat nilai 3 dgn nilai petak aka nilai square..bli la sehelai 2 kain kan..

pas2 aku regester masuk dkt E37..part ni aku xska r..nak berknal knlan nie..aku nie susuh skit nak tgur org dlu..dan org pertma aku tgur ialah timah kb..huhuh sbb aku lupa kat mene aku ltk hp ak..suruh dia mcall hp aku..pas2 ak knl siti hazimah kak chick dan rmai lagi r..dan kwan baik aku masa ni nur fakihin r...kmi mkn same2..smua same2 r.aku blh baik dgn dia sbb dia duk ats ktil aku....

gedebas gedebus..hbs aku setahun kat sini...pasni smbung kat sni untuk tahun ke 2 palak dn aku ambik short sem...

tunggu la kejadian2 seterusnya...

No comments: