Monday, June 21, 2010

selamat hari bapa-aku rindu padamu..

bismillahirahmanirahim
salam rindu buat insan2 bergelar ayah


My late father ; AWANG B ISMAIL

mula2 sekali nak ucapkan
happy fathers day..
walaupun dah lpas smlm hari bpa..

patutnya post nie post semalam tpi disebabkan gangguan connection dengan internet..post nie di post hri nie..

emm sedihnya..bangun pagi2 selepas subuh..trus ligat di kepala
"emm hari bpe..spe mangsa seterusnya..nak pnjam ayah spe?
kaki laju berjalan menuju ke arah cermin..tempat letaknya bintang buatan...sye pandang bintang 2..mengalir air mata..sedih..
tangan terus laju mengambil dompet dalam tas tangan..mencari sesuatu..mencari gambat arwah cik aka ayah..sye tatap lme2 gmbar 2
bartambah syu hati..tangan mencari handphone...
>>>messegge
>>>write messegge
>>>text messegge
>>> slam _______ selamat hari bapa..sye doakan semoga bahagia dunia dan akhirat..

sye pikir byk kali sebelum menekan butang send..
xpela..xjdi..sye delete messegge 2..

dalam pkul 10 main2 hp..arhh xbest r hari nie..semua dah xade kt rumah..bosan btul..mesege ditaip lagi..tpi pada org lain..lelaki..
msg dibalas dengan ucpan selamat hari bapa untuk ayah fidah..
runtun gler hati mase 2..
sye;_____ sye dah xade ayah la...tpi xpe trima kasih..
dia: asif ukhti..ukhti ok ke?
sye: ok jela..dah biasa.lme xdgr brta?lme btul beruzlah..
dia;berjuang..sygkan ummat..
sye:emm selamt hari bpe untuk ayah ____.katakan pada ayah ____ trma kasih kerana mnjadi ayah yg terbaik di dunia nie..
dia: insyaAllah..kat ayh mentua ye..hehehe...emm org sekarang dia ade ayah xsygkan ayah..tpi bla dah xade ru nak cri2..xfhm btul
sye..hehehe..nak wat mcm ne..2 la lumrah dunia..bila ade xhargai..bla xade tercari-cri..emm ok la _____ mintak dri dlu..assalamualaikum...

kenapa manusia xreti menghargai seorang ayah..adakah mereka lupa..tanpa ayah x wujudlah mereka di dunia ini..adkah mereka nak tunggu ayah mereka xade lagi bru mereka hendak mengahrgainya? tidakkah mereka aknmenyesal pada waktu itu..
bagi yang mempunyai ayah hargailah mereka..sye rindukan ayah saya..xbnyak kenangan sye dengannya kerana dia tinggalkan sye ketika sye berumur 9 tahun..
sekarang umur sye 20 tahun..dah 11 tahun sye xjumpa dia..hanya gambarnye sje yang mampu sya tengok..hanya 1 keping gambar sahaja..gambar ketika arwah nak wat pasport masa nak g mekkah dulu..gambar 2 pun dah lusuh dah

sye rase kalu xade gmbar 2 mungkin sye dah lupa rupa arwah mcm ne..untung sahabt sekarang..punya alat2 yang bermacam dan canggih..boleh merakamkan memori bersama insan bernama ayah..tpi aku...
aku sebenarnya cemburu bila tengok kawan2 bersame insan yang bernama ayah..aku cemburu bila nak masuk sekolah..hari anugerah..nak masuk uni..mesti insan bernama ayah juga trut hadir menghantar sahbt2..denagan harapan dan doa..tpi aku hnye memamdang mereka..

titip rindu buat insan bergelar ayah

Di matamu masih tersimpan
Selaksa peristiwa
Benturan dan hempasan
Terpahat di keningmu
Kau Nampak tua dan lelah
Keringat mengucur deras
Namun kau tetab tabah
Namun semangat tak pernah pudar
Meski langkah mu kadang gementar
kau tetap bertahan

engkau telah mengerti
hitam dan merah jaln ini
keriput tulang pipimu
gambaran perjuanagan
bahumu yang dulu kekar
legam terbakat dek matahari
kini kurus dan terbongkok
namun semangat tak pernah pudar
meski langkah mu kadang gementar
kau tetap setia
ayah………oh
dalam hening sepi ku rindu
untuk menuai padi milik kita…


buat AWANG BIN ISMAIL anakanda mu disini sentiasa merinduimu..semoga kita sekeluarga akan berjumpa di syurga kelak..



AWANG BIN ISMAIL DAN ESAH BINTI HUSSIN
AL FATIHAH BUAT AYAHANDA TERCINTA
::: maaf gambar ni 20 tahun yang dulu:::

4 comments:

Anonymous said...

xsemua kita impikan akan dapat..Allah dah rancangkan yg terbaik untuk kita

minah senget said...

syukur sya msih dikurniakan ayah dan ibu..xsanggup rsenye kehilanagn mereka..tnpa mereka..siapalah kita..

MakNyah VoguE said...

:'(

bintuawang said...

anonymous: btul 2..dlm quran pn ade ckp..kita merancng dan sebaik2 perancang adlh Allah( al imrAN)
minah senget:hargailah mereka..
yana:KNPA SEDIH..XMAU LA SEDIH2