Saturday, October 30, 2010

dedikasi untuk dayah

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Salam imtihan buat semua pelajar iium..

Post kali ni saya dedikasi khas untuk sahabat saya yang bernama Nur Hidayah Bt Muhammad.

Saya doakan dayah sihat selalu panjang umur dan semoga impian untuk dapat dean list pada sem ni dan berikutnya Allah makbulkan…

Rasenya xade apa yang nak cakap kat sini sebab dah cakap banyak dah dengan dia hari2…

Cuma saya rasa,saya nak mintak maaf atas semua kesalahan yang saya lakukan dari awal kita kenal sampai la kita berpisah satu hari nanti sama ada berpisah hidup atau pun mati..

sebab apa erk saya buat entry nie..

sebab saya bila f2f dengan dia banyak menda yang ingin saya cakap dan luahkan ckan terluah dan xkan tercakap..

macam semalam..saya xwish pun kat dia..

saya cuma sent messege je kat dia..

so saya ambil cara ni.

untuk expresikan apa yg saya nak ckp kat dia

Dayah..

Dalam mengharungi hidup dengan dayah, sepanjang 2 tahun ni..( lebih kurang r ) banyak sangat yang kia lalui bersama nak2 plak sem ni kita sebilik kan..

Macam2 kerja giler kita buat..

Macam2 kerja baik kita buat

Kita study sama2

Sama2 stay up bila nak exam

Terima kasih dayah

Dan yang paling penting

Dayah la kompas kehidupan kami

Dan saya rasa x keterlaluan jika saya katakana dayah adalah penyeri hidup kami semua

Dayah xade kat bilik

Sunyi je..

Entah r dayah..xtau nak ungkap kana apa dah..

Ha satu lagi..

Soryy plan malam ni hancur la..

Tapi xpe..yang penting kenyang kan

Dayah,saya..dan sahabat yang lain…

Sedarlah kita hidup di dunia yang fana, yang kekal hanya di akhirat sana..sama2lah kita manfaatkan usia yang dipinjam ke jalanNya..marilah kta mengorak langkah kea rah kebaikan..jauh dari kemungkaran..lakarkanlah lembaran hidup yang lebih bermakna, marilah kita sama2 berusaha mengejar nur hidayagNya.. pasti kita akan lebih bahagia..Happy birthday dayah..moga bertambahnya umur dayah,maka akan bertambahlah segala amalan..InsyaAllah..sama2lah kita

Emm dayah

Hadirnya saya dalam hidup dayh untuk menjadi teman pemberi ingtan bukan untuk melalaikan dayah, adanya saya dalam sebagai penyokong di belakang dayah dalam menempuh mehnah di bumi tarbiyah iium ni bukan pematah semangat dayah, namun andai dayah rasa diri saya ini ibarat embun, muncul kala terbitnya matahari, maka dayah kene selalu ingat saya masih di sini, sentiasa mendoakan dayah semoga terpelihara sepanjang hari, walaupun saya hanya menyepi…

Dayah..

Hidup ini susah kita duga, kadang2 kita rasa dekat je dengan seseorang tu, tapi sebenarnya jauh, walaupun kita dapat capai dan genggam tangan orang tu, tapi belum tentu hati dia kita dapat salami.. mungkin kadang2 kita dapat tngok dia ketawa tapi kita kita xtau apa disebalik senyumannya..bila dia menangis, kita ingat kehadiran kita dapat memujuknya wahal kehadiran kita langsung tak desenangi.. dayah..itulah rencah dunia..kita tak akan tahu sapa kawan kita dan sapa lawan kita samapi la satu hari nanti kita jatuh..masa tu kita tengok adakah ada tangan yang akan menghulurkan bantuan ataupun x… tapi satu yang perlu dayah tahu yang tangan saya sentiasa ada untuk membantu dayah bangun semula dari jatuh 2…

Dayah

Rasanya dah lama saya mencoretkan isi hati ni.(ceh2..) ulum hadith 2 dah tunggu saya dah..

Dayah..

Kiranya 1 hari nanti tempias hujan membasahi jendelamu. Ingatlah..itu tandanya air mata saya mengalir mengingati dayah,kiranya dayah tersedar ada darah di jari darah, itu tandanya ada sesuatu yang terjadi pada saya.andai dayah tersentak dari lamunann yang begitu panjang. Itu tandanya saya sedang merindui dayah dan andai dayah terbangun dari tidur dan terdengar sayup2 ayat2 quran yang mendayu,itu tandanya saya telah pergi sebelum dayah…tak perlulah dayah iringi pemergian saya dengan tangisan air mata..cukuplan iringi saya dengan al fatihah dan ampunkan segala salah silap saya dan halalkan makan minum saya…

Buat yang terakhir

Sanah helwa dayah

Happy birthday

Selamat hari ulang tahun




zatie & dayah


saya, syahirah & dayah


dayah,zatie,saya & syahirah


birthday girl dayah


gambaran awal dayah di hari convocationnya


bersama roomates terchenta: saya, dayah,diana & ema


kek birthday daya




Ikhlas daripada:

Bintuawang

Asiah e 1.1

02:37am

No comments: