Sunday, October 24, 2010

kem smart solat smjk chong hwa

bismillahirahmanirahim

assalamualaikum w.b.t

dah lama rasa nye tangan nie tak menari atas keyboard laptop nie (lama ke) raasenye baru je siapkan assgment ulum hadith selasa lalu..
seperti sedia maklum saya memang agak busy minggu lepas..
-apasal skema sangat ayat nie-

ok back to our topic today
kem smart solat smjk chong hwa..

pagi aku dimulai dengan ada study circle pagi tu..sepatutnya aku dan rakan-rakan lain berangkat ke masjid assyakirin pada 7:30 pagi 2..dam disebabkan kami ade study circle..maka kami dikecualikan dari hadir pada 7:30 pagi..dan yang g pagi hanyalah Adham dan Saifullah sahaja...

memang agak kelam kabut juga aku pagi 2..hp xhabis habis berbunyi..kalah pm wooo...
10:30 pagi:

samapi je masjid sakirin..makanan dah terhidang..ala-ala vvip gitu...mcm biasa perut yang dah lapar kami isi...
opps lupa nak kenalkan barisan faci2 yang terlibat

adham
azhar
firdaus
saifullah

saya
syahirah
ezzati
hidayah
ku khadijah
adibah
atiqah

so bila perut dah kenyang masa tugas kami bermula..macam biasa mmg kena kenalkan diri la..so aku memang dah lama xpengang micprophone..last pegang masa sek dulu la..(emm yeke)...2 memang selalu la aku pegang..dah hbs form 5.aku dah xkenal dah micprophone ni..
masa cfs aku pernah pegang 2,3 kali r..masa leadtrain..dan masa mukhayam arabi kat johor..2 pun kejap je..

the latest aku pegng micprophone masa sharing moment economic..mcam aku pernah cerita aku jadi mc untk majlis 2..so xad la lama sgt so aku xade la kene parkinson hari 2..
just simple introduction dari aku..
nama asala cos..cukup..g pun mmg aku mls nak ckp byak pun hari 2..i dont why...

bila time syahirah perkenalkan diri..respond dari peserta agak ummmmphhh..semua kagum dgn kecntikan dan kemerduan suara kakak faci bernama syahirah nie..

pas2 bagi kump..alahamdulilah kumpalan aku xseteruk kump lain la..at least diaorang ada asas bab2 sembahyang nie..

so mula la kehidupan aku kat situ sebagai facilatator..apa yang menarik kat sini? masa aku ajar diorang teringat aku ngajr anak buah kat rumah..emm mcm 2 la..cuma kalu kat rumah diorang ni banyak tanya..budak2 smjk chong hwa nie senyap seribu bahasa je..cuma apabila di "push" baru nak bersuara..ade la 2,3 orang yang memng suka bertanya..

duk kat sini aku bukan setakat mengajar tapi aku juga turut belajar sebanrnya..banya benda yag aku belajar..nak cerita kat sini..esok pun x habis..

banyak program yang penceramah bagi aku ikuti cuma ada gak l yang aku skip..aku g hafal quran sebab selasa lepas 2 aku kena tasmi'. tapi aku xselesa dengan keadaan masa 2..-curi2 masa program untuk hafal quran- so ku masuk r dewan semula...

emm nak cerita apa lagi ye?

ok harapan aku dekat adik2 smjk chong hwa
semoga adik2 semua dapat amalkan apa yang kami jarkan dari a sampai z
semoga adik2 menjadi lebih baik dari sekarang
semoga adik2 menjadi anak yang soleh dan solehah
semoga adik2 menjadi pemimpin yang berani menegakkan islam
ingat adik2
hidup kita hanya sekali jadi hiduplah dengan penuh erti..

jangan hampakan ibu bapa adik2
jangan hampkan cikgu2 aik
dan jangan hampakan akak2 dan abg2 faci
dan yang penting
TUNAIKANLAH HAK ALLAH
akak kat sini mendoakan semoga adik2 berjaya

dan sbelum kami balik sempat la kami semua bergambar..
bergambar sakan lagi 2..

oppps lupa
teima kasih kat ustzh smjk chong hwa
cikgu2
yang banyak tolong kami
yang bagi kami peluang
untuk menyebarkan ilmu Allah ini
jom layan gambar...

sebelum 2..bitaufiq wanajah untuk semua mahasiswa mahasiswi di seluruh negara yang akan menduduki peperiksaan akhir

buat si"dia"
jai diri hiasi peribadi dengan akhlaq mulia



barisan facilitator muslimah

syahirah bersama adik2

hidayah dengan gropunya

atiqah bersama anak didiknya

special picture-dah lama xambik gambar xpakai cermin mata-

gabungan mantap ezzati dan adibah bersama mentee
-banyak betul gambar faci muslimah ni-

No comments: