Saturday, March 12, 2011

saya rindukan mereka berdua

Ya Allah indahnya mimpi tadi…

Mungkin juga disebabkan terlalu penat sampai saya mimpikan mereka berdua..

Rasanya dah hampir seminggu tidur xmenentu..tidur seawal 1:30 hingga 2 pagi dan bangun seawal 4:30 atau pukul 5…sangat2 penat..

Dan semestinya dalam kelas sedikit sebanyak hilang focus…

Dan semalam tidur dalam pukul 2 pagi dan bangun pukul 4:30..credit kepada diyana sebab kejutkan saya..

Wat preparation untuk presentation study circle..

And then g study circle..balik sambung wat kerja ..badan terlalu penat maka saya merebahkan badan saya di katil yang empuk dengan niat qailullah pada pukul 12:45 dengan ditemani dengan bacaan ayat suci alquran…

And of course terlajak tidur sehingga pukul 2:30.

Ya Allah terlalu indah tidurku..tidurku dihiasi dengan kehadiran mereka berdua yang dah lama sangat tidak ku temua..

Arwah ayahanda kesayangan dan arwah anak saudara yang telah tinggalkan kami 1 ramdahan yang lalu…

Alkisahnya…

Saya balik rumah dari uia..dan disambut oleh anak saudara saya namakan arwah fadhirul…kalau dulu bila jumpa dia x penah duk diam nak ngutuk dia..tapi dalam mimpi itu lain..sangat lain..riak mukanya yang begitu innocent..yang seolah2 dia seorang yang sangat baik..sangat2…

Maka kami berbual panjang dengan kisah hidup masing2..

Kami bermain bersama2..

Tau main apa..main air kat sungai…

Saya minta nak pinjam “barang “ pada dia and then dia xbagi..saya buat2 merajuk balik rumah dan dia datang bagi saya pinjam “barang “ 2…

Ya Allah rindunya aku padanya…

Sedang asyik sibuk bermain dengannya..datang pula insan yang telah lama tinggalkan saya..hampir 12 tahun..

Lama dia pandang saya..tapi dari jauh..

Dia datang duduk bersama arwah fadhirul dan saya..dia teman kami bermain..

Dan sebelum mereka berdua hilang dari mimpi saya..(saya terjaga)

Sempat arwah ayah berpesan

“jangan putus asa..teruskan dengan belajar..jangan cepat mengalah..kita boleh..ingat jangan berhenti belajr separuh jalan..”

Dan arwah fadhirul datang dan salami saya dan ucapkan selamta tinggal dan belum sempat ku kucup tangan yang pernah mengangkat saya ke basikal tuanya dan dibawa ke masjid tiapkali zohor…saya terjga..

Ya Allah rindunya saya pada mereka…

@@@@@@@flashback @@@@@@

Bangun dan terus menunaikan solat zohor…dan termenung seketika..apakah maksud disebalik pesanan tersebut?

Khamis malam selepas discussion fiqh ibadat..dalam pukul 2pagi..

Balik bilik dan tengok bilik dah gelap..semua dah tidur kecuali diyana..

Ku khabarkan pada Diana…

“ Saya dah dapat carrymark survey…

Diana..sangat2 teruk..kalu sem lepas saya cakap sem paling teruk bagi saya sekarang saya rasa lagi teruk…”

Diana : lepas separuh kan..

Saya: ha’ah tapi sakit la kalu carry mark macam 2 nak dapat a..emmm diyana boleh x nak berhnti je belajar..dah xsanggup lagi dah

Diana; (gelak) habis kau nak wat apa?nak khwin? Emm ko g wat haji la.ye r..kau kan minggu depan nak present cara menunaikan haji..teruskan jela fidah oiii…

Saya: saya nak belajr tapi xnak ambik exam bolh?

Diana: boleh..g jumpa syed arabi dulu..cakap kat dia..

Hiba berbelaikan sepi…jiwa meratapi duka
Desir berita hadir…kala berserinya pagi

Sukar dipercaya ia…bagai berilusi mimpi

Namun bukan mainan dusta…benarlah bagai dikata

Tuhan yang Maha Tahu

Apa ketentuan takdir

Kita hanyalah hamba

Berserah kepada Dia

Engkaulah kejora sinar zaman… menginsafkan rohani

Merdu mengalun rima… bermadah dari hati

Menyemaikan cinta Maha Esa…meniup kesyahduannya

Menyerap dijika…tenggelam di alam rasa

Sukar di cari ganti

Mekar kasihmu ria

Segar menghibur hati

Tak mungkin dilupakan

Senandung zikir ku titipkan..hadiah perpisahan

Buat dirimu kasih…yang pergi selamanya

Wahai Tuhan Dikau maafkanlah…hulurkanlah keampunan Mu

Rahmatilah rohnya…sentosa di alam sana

Pulanglah…bersama…ketenangan…menuju Allah

Damailah…bahagialah…bersama kasihnya

saya terlalu rindukan ayah saya..tolong..menagalir titik jernih disaat keseorangan ,macam nie..tiada yg sudi mendengar luahan rasa malah menyakiti hati ini lagi namun ku tabahkan jua mengharungi hidup ini walau diriku menonhkah arus kehidupan bersendirian..

No comments: