Tuesday, July 3, 2012

2 in 1



~kawan baik akan tolong kawan dalam keadaan susah dan senang~
~kawan baik akan tolong kawan dalam keadaan dia susah dan senang~
~kawan baik akan sentiasa bersama dalam keadaan susah dan senang~
~kawan baik akan sentiasa mendoakan kawannya~
~kawan baik akan sentiasa menghormati pilihan kawannya~
~kawan baik akan sentiasa menjaga rahsia kawannya~
~kawan baik tidak akan membiarkan moodnya mempengaruhi keadaan sekeliling~
~kawan baik akan cuba mengelakkan menyusahkan kawannya~
~kawan baik akan sentiasa ada untuk kawannya~
~kawan baik akan meraikan kawannya~
~kawan baik tidak akan melukai hati kawannya~
~kawan baik tidak akan mengkhianati kawannya~
~kawan baik tidak perlu bersama 24jam~
~kawan baik ada 1001 cerita disebaliknya~
~kawan baik ada rahsia diantaranya~
~kawan baik tidak akan mengumpat kawannya~
~kawan yang baik tidak suka bergosip~
~kawan baik akan mengajak kearah kebaikan~
~kawan baik tidak mengajak kepada keburukan~
~kawan yang baik akan mengucapkan terima kasih pada setiap pertolongan dan pemberian~
~kawan yang baik,tidak memerlukan ucapan dan penghargaan atas setiap bantuan yang dihulurkan~
~itulah kawan baik. sudahkah anda menjadi kawan baik?


next story
ramai yang tanya saya,kenapa x update cerita rabiah rara kahwin ha?
jawapan saya : saya xtau nak cerita apa,sebab semua orang dah bercerita tentangnya..cuma satu saya nak bagitau,dia nampak sangat-sangat cantik di hari perkahwinannya..sampai saya "terexcited" tengok dia..
xtau nak kata apa,xsangka "jiran" dalam kelas saya dah menjadi kepunyaan orang...
apa2 pun,mabruk alaiki...


sangat comel kawan saya kan kan kan


ini diaolog saya dengan kak cik
~emm lepas ni, beah dah ada teman~
~emm lepas ni, beah dah xleh nak sembang2 dengan kita lama-lama macam dulu dah~
~emm lepas ni, nak xboleh nak usik beah mcm selalu dah~
~emm lepas ni, tiap2 minggu beah balik~
~emm lepas ni, xboleh naik kenderaan awam dengan beah lagi dah,nanti ada je orang hantar dan ambik dia~
~emm lepas ni, beah bla bla bla & bla~
~emmm semuanya lepas nie...lepas ni,apa yang berlaku?
apa2 pun alhamdulillah selamat membawa pergi dan pulang 10 orang anak dara ke Melaka :-)

##bila Allah dah bagi peluang untuk berubah ke arah jalan kebaikan,tapi kamu tidak mengambil peluang itu,tidakkah kamu takut Allah tidak akan memberi peluang lagi kepada kamu##

No comments: