Friday, July 27, 2012

siapakah mereka

Assalamualaikum

di satu petang

"one message received"
    syahirah rahmat

maka kawan saya pun cakap : syahirah mesti kawan baik fidah kan

saya...senyum...
pada sapa2 yang selalu tengok dan tertengok saya selalu berbalas message dengan syahirah mesti akan cakap macam tu..dan insan dia atas bukan orang pertama dan mungkin juga buka yang terakhir

satu ketika dahulu..lebih kurang seminggu dahulu sebelum biah kawin ketika mana saya ditanya
"fidah g tak kahwin beah nanti?"
bila saya kata tak nak pergi...semua akan cakap
" ish fidah nie..kawan baik sendiri kahwin pun tak nak pergi"
sampai hari nie dah saat post ini dilakarkan, mesti ada yang bertanya saya
" fidah, kawan baik fidah ( biah ) mcm mana? dah mengandung belum?"
sekali lagi hanya senyuman yang dibalas
tetibe teringat dulu..ada sorang tu merajuk dengan saya..sebab katanya saya asyik kawan dengan biah je..24 jam..termanggu manggu saya masa tu..terkejut kejap masa tu..hehehe
kenangan betul la..

dan di satu hari yang lain...
sapa2 yang pernah datang bilik saya mesti akan perasan sekeping gambar saya dengan seorang..aisyah idris dan orang yang tengok tu mesti akan cakap
" fidah dengan dia mesti kawan baik kan?"
saya....senyum sudah la...

jadi siapakah mereka di hati saya?
dan siapakah saya?
jawapan yang masih perlu dicari oleh diri sendiri...terconfius dengan statement orang2 sekeliling menyebabkan diri sendiri yang confius bertambah confius...
tunggu jawapan next post..

~baru je lepas mimpikan rabiah rahim...teman dia jumpa adik dia kat masjid..~
tetiba je mimpi mcm tu..ish2...

1 comment:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.