Tuesday, July 6, 2010

kisah aku 20 tahun dulu : episod 10

bismillahirahmanirahim
assalamualaikum


emm wah! hari ni 6/7/1990
eh slp 6/7/2010

happay birthday 2 me dan my frez..ainun nadzirah hairal nuar...

hari ni aku nak g register kay iium gombak..barang aku xbwe byk pn..l kadar..xtau lagi mcm ne keadaan kat sana..dan yang pasti aku kne lalui ta'aruf week..kalu xslp smapi 9hb je..huhuh..dan yang pasti bdk nie ajk keluar sabtu @ ahad.. tpi aku cnform xdpt kuar sbb sudah semestinye kepentan yang amt sgt..

setelah 9 episod kisah hdp aku..bayak yang aku flash back balik cerita2 dlu..nmun aku xbyk yg aku crta akt sni dan semuanya aku crta kenangan manis dan sikit je kenangan pahit..

emm aku masuk ia gombak disaat umur aku genap 20 tahun..huh! aku xtau r ape perassan aku..xtau sape roomate aku..dah r aku sorg2 tercampak kat mahallah asiah 2..eh2 jap..hri ni ddah mulakan banci penduduk 2010 kan?kan?
wah special sungguh 6/7 nie..smua orang pilih 6/7 kan
banci pnduduk..
regester uia
emm 1 lagi..enth apa entah..ade iklan kat astro tpi ade kaitan dgn world cup..

emmm ni penghujung la cta aku 20 tahun dulu..dan nasihat aku kat semua..yang baik jadikan tauladan dan yang buruk jadikan sempadan..
buat baik berkali-kali dan buat jht jagn lnsung!..

emm happy weh!..eh jap2 nak tuntut hadiah...cpat2..mari la hulur2 hadiah 2..jgn segan jangan malu erk..
emm
ok la..jom tengok maklumat aku kat uia jap:

nama: nurul afidah binti awang
matric num: 083162..eh2 yang nie cfs punya r....yang nie lagi cntik matric num aku.. i like!ni mesti sbb uia nak bagi hdiah kat aku kan...hahaha..ape2pun tq sbb mtric num aku cntik
course;islamic revealed knowledge and heritage
major:fiqhwa usul fiqh-sambung generasi ust yunus ma zheng-(yana msti suka)-ust favourite yana!.
mahallah-asiah..

kalu nak tahu aku sorg je tercmpak kat sini weh..kwn2 aku semua dpt asma'..tpi aku xksh..sbb aku ade pokcik mok cik..aku ade..2 jela yang aku thu dpt asiah..yg lain smua asma'..

emm berbalik kisah aku...dalam mengharungi suka duka hidup aku 20 tahun nie..tiap kali aku sedih,aku gembira..apa2 yang terjadi kat aku..aku pegang pada:



"Allah tidak akan memberi ujian kepad hambanyya jika Allah tahu yang hambanya xmampu untuk mengharungi masalah tu."


"la yukkalifu llahu nafsan illa wus'aha"


dan 1 lagi..surah baqarah ayat 216:


maksudnya ;
"boleh jadi kmu mmbenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu..dan boleh jadi pula kmu myukai ssuatu padahal ia amt bruk bagi kmu,Allah mengetahui sdg kmu xmengetahui.. "

emm so renung2kan lah ye...

emm slma 10 episod ni xade 1 pun gmbar kan aku bgi..ha ni special sempena birtday aku..hahaha


ni special untuk semua:aku time kecik2 dulu



birthday yang ke 16...
"aku.timah dan enun"


"happy 19th birthday bintuawang"
from my dormmate dg8


hadiah dari myra
*sory gmbr xbpe cntik sbb ambik melalui web cam*

ok la cerita aku tamat di sini..amapun dan maaf kepada semua andai ade yang terasa hati ke apa ke...kosong kosong erk...

terima kasih

wasalam

.;;bintuawang.::

No comments: