Saturday, August 28, 2010

coret2 ramadhan

bismillahiahmanirahim

assalamualaikum semua
dah lame x mencoret coret ni
maklumla sejak ade "buku azimat" nie dia mcm mls sikit nak mencoret rutin harian dia

bulan puasa di bumi terbiah iium..
nak cerita ape erk?

1st day puasa..aku terpaksa balik kampung sebab anak sedare aku meninggal..so 5 hari dirumah..aku xade ape2 pengalaman dengan kawan2..tpi puasa tahun nie begitu perit juga la bagi aku..sebab xade orang nak "ngutuk" aku dah time pose2 nie..dia dah xade dah..dah xboleh dah aku nak perli2 dia kalu dia datang rumah..xboleh dah aku nak suruh dia topupkan hp aku...banyak mende aku dah xboleh buat dah dengan dia sebab dia dah pergi kat rumah baru dia..

hari ke 6 aku balik uia dan buka puasa dgn roomate aku..cye lah diorang nie..boleh tahan juga kan...
dab begitulah seharian harian hidup aku..kalu xdapat jemputan iftar kat mane2 aku buka kat bilik je..kadang2 syahirah datang buka puasa kat bilik maklumlah nad selalu tinggal dia sorang2 kan...hehehe

apay yang best buka puasa dengan roomate2 aku nie?
kami punya trademark pasal makanan nie
don't shy2..just take it!
p[art nie paling seronok la kan..semua beli makanan berbeza beza dan tukar2..
sponsr utama kurma dayah la..tq dayah...

dan kalu bab air..ni xsenonoh sikit ..
buat air dalam 1 "perigi' dan sumbat straw dalm 2 batang so main pakat minum r..berkat weh...
makan kongsi2 ni cepat kenyang r...
setakat aku kat sini (selama blog ni ditulis)aku bru 2 tempat g terawih..kat asiah dan shas mosque..
kawan2 aku dan merata tempat dia jelajah...aminah la..asma' la...

part buka pose dah..terawih dah..emm sahur plak
macambiasa r..macam dulu2 aku akan jadi jam kat budak2 nie semua..kalu aku bangun awal sempat la si diana 2 makan sahur dengan nasi..kalu x air milo je la jawabnya..and sory r my roomates mnggu nie sahur dgn air jela korang ye...

makanan paling best pernah makan...
mestilah makanan yang xperlu keluarkan duit kan...
bila ade jmputan iftar 2 makanan semua best tau..
pernah makan "dunki" donut
semalam mkn domino...caye lah diyana..

part paling xbest time ramdhan..
bila time nak g ambik air sembahyang..lalu la bilik e14..
masya Allah bau kat bilik 2...
bau kai yang terlampua
(biik 2 dihuni oleh porener)\diorang nie suka memaak..hari2 masak kari
hari2 makan kari
dan hari2 juga la kami akan hidu bau kari..
xtahan aku....
dah r melalut aku nie..
aape2 roomates aku pose nie mmg best ...

tq u all
tq dayah
tq ema
tq diyana

korang semua membuatkan aku lupa sekejap pemergian dia dalam hidup aku buat selama lamanya

tapi korang ingat aku x sedih ke..
time duk sorang2 tu kat compartment aku..ade r tragis sikit2 kan..
hhahah
segan aku....


wasalam
.::bintuawang::.

No comments: