Tuesday, September 7, 2010

~xtau nak letak tajuk apa~

bismilahirahmanirahim
assalamualaikum semua
salam ramadhan kareem

sedar xsedar dh nak penghujung ramadhan dah kan?
emmm..dh dkt sebulan pemergiaan anak sedara saya..
MUHAMMAD FADHIRUL HELMI
ke rahmatullah

sebenrnya bukan nak cerita pasal dia..
tapi nak cerita pasal apa dh jadi dan kesan2 terhadap orang sekeliling dia
lepas dia pergi tinggal kan kami

mula dgn saya: mungkin saya xtrasa sgt sebab sye kesibukan di kampus..tpi bila sampai rumah dia ptg semalam..aduhai sayu nya hati tgk bilik dia..

mak saya aka nenek dia: asyik2 bercerit pasal dia..rindunya bukan main

mak dia: seorang yang periang dan byk ckp...kini....aduhai xtau nak ckp apa...senyap je..bercakap tpi xmcm dulu...
ayah dia: sama la..kalu dulu dtg rumah dia..mcm2 sekarang sayunye tgk muka abg ipar saya nie..
adik kedua dia..(angah)-anak angkat: sama mcm dulu,...ckp byk mcm dulu..
saya tnya dia.."angah xsdih ke abg (gelaran kpd arwah) dh xade?
dia jwb...angah sedih la..tpi xkan angah nak menangis..nanti lagi la sedih ma,abah adik...
cikgu angan ckp angan xboleh sedi..sekarang angah yang paling besar..angah kena belajar pandai2 supya angah dpt jaga ma dgn abah nnti..dulu abg yg jga ma abah skrang kena la angah
(bayangkan budak darjah 2...bercakap mcm 2)

adik bongsu (adik): ni mmg ketara perubahannya...seminggu dia arwah xade,akak saya ckp dia dmm..dan semalam dmm dia x kebah2 lagi..
g rumah dia smlm..dia tunjuk kat saya gambar abg nya..mcm2 dia crta pasal abgnya...ni budak beru 6 tahun..rindu benar dia kat abgnya kan...

aku tengok abg ipar aku mcm dh xsemangatbje nak wat kerja...mana xnya..dah hampir setahun @ mybe labih dia xkerja..semuanya arwahyg buat..tibe2...dia kene take over semua kerja secre mengejut...

akak saya ckp...ikan2 yang dibeli pun mcm layu...xsegar je..
xtahu apa yng xkena..adakah ikan juga merasa pemergiaannya???

begitu besar kesan arwah bawa kepada kami sekeluarga....
al fatihah untuk arwah sentiasa kami iringi..
semoga arwah sentiasa dirahmati dan bahagia di sana
amin...

.;;bintuawang::.

No comments: