Saturday, November 20, 2010

BUATMU IBU YANG TERCINTA


bismillahirahmanirahim

assalamualaikum semua..

hari ini ada orang selongkar laptop bintuawang...dia tanya kenapa xada gamba mak awak pun dalam ni? xsayang kat mak awak ke?kat blog asyik cerita pasal arwah ayah awak je...

emmm-jawapannya sebab mak bintuawang memeng tak suka bergambar la dik oiii..

hatta raya pun susah nak ajak bergambar..

maka bintuawang pun bertanya kembali kepada insan yang bertanya bintuawang 2...

cinta dan sayang kita pada seorang tu perlu ke kita tunjukkan?

bintuawang kurang faham la...

pada bintuawang..

sayang kita pada mak kita bukan terletak pada banyaknya gmbar mak ayah kita dalam laptop kita..

betul x?

dia=emm sekurang-kurangnya bila teringat kat mak boleh tengok gambar mak kan?

bintuawang= paada bintuawang semuanya x..sebab mak bintuawang ada kat ahti bintuawang..bukan kat dalam gambar...

dia= emm kami selalu cerita kat kawan2 pasal mak kami..tapi bintuawang xpun..kalu cerita pun..cerita sikit2 je..

bintuawang+bintuawang bukan xnak cerita..tapi pada bintuawang,mak bintuawang nie terlalu istimewa orangnya..xdapat nak diluahkan dengan kata-kata la...

************************************************************

mak bintuawang tak macam mak orang lain k..speciall...

ibu..

ketika aku melangkah kaki

meninggalkan halaman

meninggalkan keluarga tercinta

menuji suatu destinasi asing

ibu

kan ku genggam segala pesanan

setelah kejayaan menjadi milikku

ibu akan ku jadikan ratu

walaupun tidak mengharapkan

semua itu dari aku

ibu

sebelum melangkah

aku akan mengigati

segala pesananmu…

harapanmu……

agar kepulanganku

akan menjdi kebanggaanmu

ibu

nantilah kepulanganku

dengan kesabaran walaupun

bersama persoalan yang belum pasti

akan ku buktikan kejayaan

milikku….

1 comment:

Anonymous said...

[url=http://seoservicemarket.com]seo service[/url]