Wednesday, November 10, 2010

saya rindu ayah saya

bismillahirahmanirahim

assalamualaikum semua





haru nya hati

hari ni sehari xdpt study
exam xhbs lagi..
dah 2 minggu dah..asyik ingat kat arwah ayah je..
normal la kan
tapi rindusaya ni rindu yang terubat
dan xkan terubat
kadang2 rindu itu membuatkan saya egelisahan
ketiidaktentuan
dan yang paling teruk
tiada arah tuju
macam orang tak betul

kondisi bilik

ditambah pulak dng keadaan bilik..lagi haru aku
tyme2 exam nie..semua orang study sambil dgr lagu
dan part paling aku xsuka bila aku dengar lagu ayah kat dalam bilik 2
kalu aku duk bilik 2 (compartment org lain)
tbe2 dia pasang lagu 2
mesti aku blah( 2 kalu dah xtahan sangat la)
kalu blh tahan aku mmpu duk lagi situ..

apa yang mmpu buat aku mmpu bertahan dan terus bertahan..
yang hairan aku tidak rindukan plak mak aku tapi my mum tetap di hati..

hari2 yang akan dilalui dengan merindui seorang lelaki yang menghadirkan aku i dunia nie..
aku rindu ayah aku
aku sayang ayah aku
aku nak peluk ayah aku..
aku...aku..aku sayanggggg ayah aku..
lagi satu yang wat aku terkenang2an ayah aku bila
depe2 semua nie sibuk cerita pasah ayah masing2
ku ema seorang nelayan yang melayan kerenah anak perempuan tunggalnya
dayah dengan ayahnya...
diana dengan ceritanya
su dengan bapaknya yang sungguh baik hati

that why i really2 miss my father...
korang semua..
aku rindu
aku rindu dan aku rindu..

dalam orang lain semua dah tidur..
aku masih menatap laptop..
mencari idea untuk aku luahkan isi hati...kasih sayang seorang ayah..biarpun hanya 9 tahun aku merasakan semua itu..tapi aku tahuengkaulah ayah terbaik di dunia ni

KASIH SAYANG SEORANG AYAH

Kau adalah tempat kami bernaung berlindung teduh

Amat besar pengorbana yang telah engkau cursahkkan

Sedikitpun tidak pernah kau mengadu keluh

Indah kasih saying yang kau anugerahkan sangat membahagiakan kami


Harmoni dalam keluarg ini hadir lahir daripadamu ayah

Setiap hari setiap detik setiap saat kau memerah keringan

Anak-anak dan isteri perlu disuap walau sekadar satu sapan setiap keppala

Yan adakalanya perutmu sendiri ayanh, tidak berisi…

Apa yang kau jawab bil kami mengajakmenjamu selera bersamamu

“ nah makanlah dulu, ayah dah kenyang…”

Gugr luluh jantung hatiku mengenangkan semua ini, ayah..


Seorang auah sudah lali dengan keperitan dunia,

Enaknya paha ayam goring tetap dirasa tidak sama dengan seekor ikan masin

Dibahagi sepuluh

Orang lain mengimpikan kehiduan yang senang tapi…

Rahsia disanubarimu jauh berbeza daripada mereka

Anakanak paling utama diberi ilmu dengan secukupnya sempurna

Nanti bila sudah dewasa tidak perlu hidup berlinang air mata duka

Gugusan kesucian hatimu membanggakan kami anak-anakmu..


Ayah, terima kasih kami ucapkan

Yakinlah kami kini bahawa sesungguhnya memang benar

Ayah sangat menyayangi diri kami

Hidup mati hidup semula hanya dikaulah seorang ayah

Ayah kesayangan

Ayah kebanggaan kami

really2 miss u my father..

jangan sia-siakn pengorabanan ayah anda..


No comments: