Thursday, January 6, 2011

hati duka lara



bismillahirahmanirahim
assalamualaikum semua
haha..muncul kembali di malam2 nie...



untuk cerita pertama cerita hati yang lara...
minggu lepas balik rumah...balik bawa hati yang lara..
macam ne boleh terfikir nak balik nie?
dah r balik sorang2..
mengejut plak 2...

bila hati dah xtenteram dengan kerenah2 orang sekeliling maka jalan terbaik adalah mengundurkan diri dari tempat 2..dan saya rasa rumah saya adalah tempat yang terbaik..dan kepada kawan-kawan saya maklumlakn bahawa saya nak balik ambik buku..namun sapa sangka baliknya seorang pejuang pelajar iium membawa diri dan hati yang tengah luka..

hari khamis 2 beli tiket dari kuala lipis ke gua musang.alhamdulillah tiket saya dapat..tapi hati masih resah..mcm ne nak g pekeliling esok..sorang2 plak 2..lepas 2 sejak masuk gombak nie xpernah balik dengan bas..selalu balik dengan akak..

alhamdulillah Allah bagi ilham..Allah nak selamatkan saya..Allah nak bantu saya..tangan laju menaip mesej kepada akak terinta..minta dia hantar ke pekeliling dan sekali lagi Allah permudahkan urusan.akak bersetuju untuk hantar saya ke pekeliling..selamat..

alahamdulillah..segala puji bagi Allah sebab permudahkan perjalanan saya dengan selamat walaupun dreber bas 2 hampir2 silap masuk jalan nak ke temerloh...
samapai depan rumah dengan selamat dengan dihantar oleh akcik drebar bas...

3hari dirumah rasa begitu bahagia berbanding di uia..dan balik sini hari isnin pagi dengan rasa bahagia sebab dengan segala kekuatan yang telah Allah berikan..
dan yang paling bahagia..dengar2 cerita
abg saya nak bertunag..bila xtau la..tpi dengar cerita tahun nie
akak plak ada orang nak masuk pinang dia..tapi dia dalam dilema lagi sama ada nak setuju atau tidak.moga2 istikharahmu membantumu akak ku...

~cerita tamat~
~maaf xdpat nak cerita details sebab apa hati saya berduka lara sebab ia melibatkan insan2 yang saya rase mereka2 semua adalah silent readers saya dan juga orang sekeliling saya~
~buat teman2 ampun maaf daku pinta~
semoga readers2 semua sabar menunggu coretan2 dan saranan2 dan tulisan2 yang akan datang (hahaha..mcm apa je )

untuk description gambar diatas : 2la apa yang bintuawang dapat dari balik dari lipis..selepas muhasabah diri

"setiap yang berlaku ada sebabnya..sama ada kita puncanya atau orang lain puncanya...itu tidak penting yang penting diri kita..sama ada diri kita besedia ke tidak untuk menjadi perubah kepada keadaan yang kita tidak gemari itu.."
ok..mintak diri

No comments: