Wednesday, January 19, 2011

GARA-GARA EXAM MIDTERM

no matter how busy you are...
set your prioroties right

Assalamualaikum..
masih belum sempat nak update cerita yg dijanjikan hari 2..
midterm exam dalam perjalan menuju saya...
rasa macam xcukup tanah dah nak berjalan..(padahal beru midterm)
musim kesibukan sedang melanda...

untuk jadual exam mid term...

21 jan 2010- introduction to sociology
25 jan 2010- survey aka hadarah islamiyah
tahfiz (tahriri)
27 jan 2010 fiqh ibadat 1
usul fiqh
tahfiz (shafawi)

tgk jadual exam pun dah sesak nafas...dah la sabtu kena attend 1 progra kat male sport complex aka stadium saidina hamzah..dari pagi sampai petang...

opps lupa..27hb 2 juga kena hantar nota usul fiqh...

dan disebabkan gara2 exam nie...

.....gara2 exam ubat gigi dijadikan pencuci muka.....
.....gara2 exam pencuci muka dijadikan ubat gigi.....
.....gara2 exam syampoo dijadikan shower cream.....
.....gara2 exam shower cream dijadikan sabun basuh...
.....gara2 exam meraba2 plastik kosong yang disangka masih ada makanan untuk dimakan.....
.....gara2 exam nescafe 3 in 1 jadi santapan setiap malam.....
.....gara2 exam saya ditinggalkan di bilik seorang diri setiap malam.....
.....gara2 exam menjadikan saya orang yang xsabar nak balik.....
.....gara2 exam saya jadi orang yang rajin duk atas meja study.....
.....gara2 exam anti virus karspeskey jadi merah (xsempat nak update ).....
.....gara2 exam saya jadi xcukup tidur.....
.....gara2 exam saya selalu tidur lewat....
.....gara2 exam buku2 bersepah atas meja study....
.....gara2 exam..makanan bungkus selalu menjadi santapan.....
.....gara2 exam stok coklat mesti cukup (energy bar).....
dan
..... gara2 exam belum pernah saya terbabas dan terlewat subuh....

dan doakan saya sentiasa menjaga masa saya...

so sesibuk mana pun kita dalam nak menghadapi exam..tanggungjawab kita pada Allah jangan kita abaikan..
hak Allah tak pernah gugur kan (refresh usul fiqh)

ok bitaufiq wanajah buat kawan2 yang nak ambik exam...
tau2 jelah kan...midterm pagi budak irk nie x 'centrelised" kan..so memang agak berterabur la jadual exam nie..
pas mid break...hanya fokus untuk fiqh sirah je...

sebelum meninggalkan ruang tulisan nie...ade 1 pesan...

kalau kita sering dengar omputih selalu cakap
"no money no talk"
kita sebagai orang islam kena buat
"no ilm (knowledge no talk"

sebabnya jika xade ilmu. kita bercakap tentangnya silap hari bulan, apa yang kita cakap 2 akan menyesatkan orang...
so belajar bukan untuk exam tapi untuk ilmu...
Allah dan pesan..jangan bagi sesuatu kepada bukan ahlinya...
so fikir2 kan la...selamat beramal..
*********************
commersial break...
saya ada jual topup...nak topup...
just sms saya dan bagitau jumlahnya..
(ni untuk orang saya kenal dan mereka mengenali saya sahaja)

untuk orang yang saya tak kenal
korang kena datang bilik saya la..
kat mahallah asiah
E 1.1..
insyaAllah saya ada...kalau saya xade kat bilik..kawan2 saya ada..diaorang akan tolong untuk korang dapatkan topup...


No comments: