Sunday, March 27, 2011

dialog dengan cermin


SAYA SUKA CERMIN NI SEBAB ADA BUNGA ROS :-)

saya : cermin2...boleh jadi kawan baik saya x?
cermin :xbetul ke apa budak nie...
saya :betul cermin..boleh jadi kawan baik sya x..sahabat sejati saya?
cermin :boleh..tapi kena bagi aku 5 syarat kenapa saya perlu jadi sahabat baik awak?
saya :baik cermin..dengar elok2 ye ..tapi cermin jangan sedih ye bila dengar sebab2 nie..
pertama..bila saya menangis cermin xkan gelakkan saya
kedua.bila saya bercerita,saya tahu cermin akan menjadi pendengar yang setia
ketiga.cermin xpernah bosan menghadap muka saya
keempat.cermin xkan mengkhianati saya
kelimacermin akan menjadi melukai hati saya
cermin : fidah2..kenapa perlu dicari mkhluk ciptaaan Allah..kenapa dicari saya yang tidak bernyawa ini..kenapa tidak dicari Pencipta saya?
saya : xsudi la tu
cermin :bukan x sudi.klau saya xsudi saya xkan bagi fidah tatap saya hari2..tapi kalau untuk menangis..menangislah kepada Allahmoga titisan air mata kita itu menjadi saksi penyesalan kita di akhirat nanti..kalau nak bercerita..mengadula pada Allah kerana Allah itu maha Mendengar..dia xpernah jemu mendengar rintihan kita Allah 2 lagi la xjemu nak menatap wajah2 hambaNya yang rindukanNya..ye betul..saya xkan mengkhianati awak..tapi saya nak tanya pernah ke Allah mengkhaianati hamba2Nya..dan kalau cakap saya xkan melukai hati fidah..saya nak tnya..macam mana kalau satu hari nanti saya pecah..bukankah itu akan melukan hati fidah.. fikir2kanlah..
saya :terima kasih cermin..sebab 2 saya sayang cermin sebab cermin selalu buat saya senaNg hati :-)

so kesimpulannya: carilah Allah keran Allah terlalu rindukan kita semua..hamba2Nya

No comments: