Wednesday, March 30, 2011

penyelesaian bila anda sedih dan stress

tajuk oh tajuk..ada apa dengan tajuk..sebabnya saya tahu semua orang hampir2 stress ataupun sudah stress macam saya ni dan lebih teruk macam orang kat tingkat atas blok saya yang terlampau stress kerana beliau selalu menjerit sebab stress....

so saya nak tujukan kat orang yang selalu menjerit bila stress 2 tajuk nie (padahal saya xtau pun sapa budak 2)..

ok dengar betul2 budak yang stress ye..
(sapa2 yg sedih juga boleh ambik tips nie)

bila saya stress saya xkan menjerit..tapi saya akan

*duk diam2 kat comparment saya
* saya pasang earphone kuat2 kat telinga saya
* saya dengar lagu sedih2 atau lagu yg boleh bawa kenangan zaman dulu2..saya dengar dan menghayati sehingga saya menangis (samapai roomates saya ckp saya budak yg terlalui menjiwai lagu)
*yang nie saya suka buat- saya akan g basuh baju..kalau xde baju yang nak dibasuh saya akan ambik baju dlm loker yg xguna lagi pas2 saya g basuh bersih2 baju 2..siap downy kan lagi..fuh wangi baju saya
*tips terakhir dan amat berkesan..baca quran zikir dan tadabbur serta muhasabah la diri..
*ada lagi..saya suka dengar ikim..sampai saya boleh hafal apa yg program kat ikim..(tapi waktu mlm jela dgn pagi2)..

ok saya harap budak atas blok saya yang menjerit 2 dah xmenjerit dah lepas nie ye..
jangan selalu menjerit..sakit nanti anak tekak 2..nanti xde sore nak bercakap..

salam imtihan untuk semua :-)

1 comment:

minah senget said...

acehceh fidah...satu lagi tips kena tambah..saya suka bergayut dgn kawan saya bila saya tension..kihkihkih