Tuesday, April 19, 2011

exam dah habis

exam final * over kuasa 2 = holiday!!!
assalamualaikum
tajuk exam dah hbis..patutnya di post 16 april lagi disebabkan saya seorang yang agak busy maka saye delaykan post ini

maka sempena nak tunggu tepat 12 malan sebab nak tunggu wish birthday diyana sempat la untuk update teratak usang nie...

exam..the worst exam kot
dan tiap kali saya lafazkan perkataan kat atas dan 1 suara akan ckp..
"tiap2 sem ckp macam 2..the worst..tapi boleh je go on kan..."

nothing to saya but i have to saya and i have need...

first paper..study cirle..alhamdulillah..berjalan dengan baik sekali...

2nd paper thafiz...saya macam separuh nyawa saya terlepas bila selesai paper thfiz...saya xtarget apa2 pun pada paper thfiz dan saya xpelik kalau dia akan menjatuhkan cgpa saya...

3rd paper..fiqh ibadah...saya ada satu soalan untuk ustazah...ustazah xboleh wat soklah susah lagi ke..hahhha...ramai yg komplen kantoi kat penyelesaian masalah...ok saya boleh jawab masalah 2...tapi masalah saya...setiap soalan nak kan dalil..mana nak cari dalil2 2...

4th paper..fiqh sirah...hahhahaah..peristiwa mmg xboleh lupa..dah sampai depan asma' baru perasan yg saya tertinggal exam slip..masa 2 dah 8:45..lagi 15 minit nak masuk hall..maka saya pun wat la maraton di pagi2 hari balik asiah...dan bantuan ema..saya berjaya selesaikan misi marathon pagi 2 dan sampai cac pukul9:05 min..dan disebabkan keletihan dan nervous...setengah jam pertama...terbuang begitu sahaja kerana tiada kudrat untuk menulis...namun dengan pertolongan Allah..semua kembali normal...

5th paper soca....hari yg sama dengan fiqh sirah..siyes semalam tidur 2 jam je..lepas fiqh sirah...ke kioak dan masjid..tidur jap and bgn sambung study.......balik pukul 5...otw balik dah msg abg hadi ckp nak tempah makanan..balik2..ingat dpt r..tunggu punya tunggu pukul 6:30 baru dapat..siap boleh in9 lagi dgn diyana dan ema..siap ngumpat2 lagi...blik..lepas mghrib..mcm dijangkakan..saya Terpengsan sekejap...oooo..bukan sekejap tapi sampai pukul 10...

6th paper...usul fiqh...korang tahu kan apa natijah dari exam usul fiqh...semua orang mengamuk...

7th paper...survey..mcm saya ckp kat kawan2 saya..saya akan tutup pintu cac 2 sebagai tanda saya dah tamatka sem 2 dengan jayanya...study survey mcm study apa je..ok..dia sejarah..saya memang minat sejarah..tapi note? note ust baca kita salin dlm kelas..pas2 mula la perkataan yg disalin berbeza dgn mksud asal..cntoh... kami dgr [بيت tapi yg ust sebut sebenrnya بيع
mcm 2 la keadaan nye..msti korang xphm kan..nak pham ambik la survey dulu...
yg menarik sampai mengalir air mata study survey nie..semua roomates nak packing barang masing2 dah..tinggal saya yg masih ngadap2 buku..arghhh...tapi wt muka cool jela..wat muka xsedih langsung...
1jam sebelum exam permintaan terakhir untuk roomates..buatkan saya maggi tomya. saya lapar...
maka saya makan dengan sepenuh perasaan sebab ni mungkin maggi terakhir dari mereka untuk saya...hehhehe..g exam..buka soalan dan senyum sorang2...

dalam hati berkata :
"kak uda...syahirah syafinie..soalan target kita masuk..alhamdulillah"

.::to be continue::/
tunggu next post...
special untuk roomate saya...

No comments: