Monday, May 9, 2011

xtvt masa cuti

seperti yang saya janjikan..saya nak post apa yg saya buat masa cuti..sebelum 2..nak habaq mai nie..3 roomtaes baru saya semuanya dari kedah..sat g..cek pun bolh ckp kedah.....


lagi 1 pesanan penaja...yang baik jadikan tauladan yang buruk jadikan sempadan...



cuti hanya 3 minggu..disebabkan tuan empunya badan nie ambik short sem kan...



untuk minggu yang pertama..saya tlh menghabiskan seluruh masa saya di rumah akak say kat smakl...wat apa kat sana?sebb saya nak g bookfair..jadi saya menumpang dulu la..malas nak balik lagi sebab xberbaloi dengan herga tiket kan...



minggu kedua saya sudah bekerja..kerja jadi tokey kedai runcit mak mentua akak saya..maksudnya kedai runcit mak abg ipar saya..

alkisahnya..mereka sekuarga sangat2 cemerlang dalam berniaga..

akak saya dan suaminya..ada 1 kedai runcit dan buka perniagaan menjual sayur..nmpak simple..but mereka ni la yg membekalkan sayur2 dan bhn2 runcit yang diperlukan oleh kebanyakkan kantin sekolah (kalu xsilap kat area gua musang ada paling sikit 5@ 6 buah sekolah) belum termasuk sekolah swasta..selain itu hotel2 jg ambil brg ngan "syarikat" akak saya nie..

tambahan pula..mak abg ipar saya nie..buka kedai runcit juga tapu dkt dgn rumah depa la..plg pntg dkt dgn surau kampung 2..dan paling penting tu satu2nya kedai runcit yang ada kat kampung 2..so bayangkan betapa majunya..



arakiannya pula..mak mentua abg ipar saya ni balik kampung untuk menghadiri walimah..so nak xnak kedai yang kat kampung 2 terpaksa ditutup..maka berkomplain la semua penduduk kampung tersebut..



maka dengan ini tenaga saya amat diperlukan..saya disana pagi saya xbuka kedai kat kampung 2..saya ikut pasangan peniaga nie ke kadai mereka..pagi2..saya packing barang2 yang kantin2 dan hotel2 2 tempah..dan siap..saya tulis bill..mcm 2 la rutin saya hari2...dan tunggu sehingga mereka dtg ambil barang..dulu barang2 tu abg ipar saya akan hntar..skarang dah x lagi sebab agak menyusahkan..sampai la 12:45..



lepas 2 saya ikut abg ipar saya g ambik anak2 dia kat sekolah..sampai 1 :30 dan terus dibawa pulang ke rumah..selesai solat zohor terus buka kedai..rutin berjalan smpai pukul 10...

pernah sehari dek kerana penat..maka selepas solat zohor..saya tertidur dan lupa nak buka kedai..sehinggalah..saya terdengar panggilan telepon dari abg ipar mengatakan nak bawa masuk barang dlm kedai..adoh..mcm ne boleh tertidur nie...



kerja nie berterusan sehingga 1 mei..tgh hari 1 mei saya balik rumah saya sebab kat rumah ada kenduri..ada org nak dtg rumah saya..nak sunting bunga di taman..

lepas 1 mei..saya dah xnak sambung kerja dah..nak duk rumah plak..maka cuti seterusnya saya hanya di rumah...ditemani 2 hero..adam dan dainal..hari2 kena buli...

sehinggalah saya balik di sini...



minggu ketiga saya bertugas sebagai suri rumah tangga separuh masa...maka berlalulah masa sehingga saya tiba di uia pada hari semalam..dan akan memulakan penggambaraan saya untuk short sem ini


umtul sunject short sem..akan memperjuangkan tilawah 2 bersama ust idris basir dan intro 2 history f=dgn dr abd ghani serta baru lps add bm kerjaya..bersama..ala lupa la nama lectre 2..ok la bye2..nak balik bilik...



No comments: