Monday, June 11, 2012

cuti vs cuti

assalamualaikum
wah alhamdulilah cuti dah bermula...
sebelum cuti dah merangcang apa yang patut dilakukan cuti nie..
plan A dan Plan B

plan A nak kerja sebab nak tampung kos RM1500 untuk bulan 9 tahun depan
paln B duk rumah je...wat kerja dotdodot

akhirnya plan B juga yang pilih sebabnya kat rumah nie masih ada 3 orang budak nak kena jaga..
so rutin cuti kali nie sikit berbeza dari cuti2 sebelum nie..

kalau cuti sebelum nie..pagi2 bangun just siapkan diri sendiri dan g kerj..balik kerja..siapkan diri sendiri dan tido..

tapi kali nie

bangun-bangun je tido dah dengan suara merdu si fatihah duk ngaji dengan mak saya..hehehe..budak baru nak belajar bercakap banyak plak mulut dia

duk2 sekejap...dah pkul 7..hero berdua dah nak g sek..awal kan dia g sekolah..heheh...
maka tinggallah saya dengan si fatihah..so mula plak rutin dengan fatihah..
suapkan dia makan..mandi kan dia..bagi dia susu..ok time untuk dia tido...

fatihah dah tido...
misi kemas rumah...
kemas rumah x penat sangat kot..sebab dapur x payah masuk kemas
sapu2 rumah..beranda siap...
tunggu hero dua orang balik sekolah..

serius..cuti yang sangat x penat mcm biasa...cuti kali nia agak bosan dan paling syok..cuti kali nie semapt nak tengok tv...

p/s : saya x masuk dapur sebab dapur tengah renovate..nak tambah 1 lagi bilik tidur kat belakang..( biasanya kalau repair2 rumah nie..ada orang nak khwin)- teori rumah saya dengan rumah jiran sebelah...



~sekarang saya dah besar dah~

~bye2..kami g sekolah dulu~

No comments: