Sunday, June 17, 2012

impian saya :-)


alhamdulillah dah seminggu di rumah.. xpernah duduk rumah selama ni..kadang-kadang rasa macam sakit jantung pun ada duduk dekat rumah ni..sebabnya asyik duk dengar budak dua orang tu menjerit je.sakit juga telingan

alhamdulillah "buku mahal" telah sampai separuh dibaca..agak lambat juga proses pembacaan kali ni sebabnya,asal je buka buku, ada sahaja yang memanggil..

sekarang ni duduk di rumah memang agak tak selesa juga sebab tak ada dapur..habis semua dapur gas,tong gas,semua benda yang duk dapur angkut wat naik atas..agak bersepah.sebab sekarang dapur tengah di repair..besarkan sekit dapur,tambah lagi 1 bilik tidur kat belakang dengan tambah satu lagi bilik air...ooo jangan ditukarkan juga atap dekat dapur sekali..sekarang proses tu dah 60 % hampir siap.so kerja2 sebegini memang tidak menyelesakan saya sebab terpaksa bertudung di rumah sendiri (baru je rasa selesa sebab masa balik abang ipar x ada kat rumah) tengok2 diganti dengan 4 orang bukan mahram plak..

ok berbalik pada tajuk entry kali ini..

ha...saya ada impian baru..cita-cita baru
satu hari nanti saya ingin memiliki sebuah kedai buku sendiri..


impian ni muncul bila saya tengok buku saya yang banyak tu..bukan saya nak jual buku-buku saya tu, tapi idea untuk memiliki kedai buku sendiri ini muncul memandangkan minat saya yang sangat "hebat" dengan buku- buku ni..
dengan kata lain..saya minat baca buku..jadi bila ada kedai buku sendiri, saya dah xpayah nak keluarkan duit nak beli buku..

duduk di rumah,saya lebih berminat dengan "buku mahal" berbanding dengan tv. bukan kata saya tak tengok cerita-cerita kat TV,tapi saya tak berminat sangat berbanding tengok dekat laptop,sebab kalau tengol dekat laptop,saya boleh cepat-cepat kan,kalau kat TV,xboleh,sebab tu saya jarang tengok TV, nak buka laptop plak,memang x lama la..jap2 hero datang,nak selamat,xpayah buka laptop..last2 cari la buku.
sebab tu la dah jadi tabiat jot baca buku (tapi saya tak suka baca buku pelajaran)

jadi sebab itulah saya ingin memiliki kedai buku saya sndiri

doakan saya



semua gambar ini adalah ihsan dari il google

No comments: