Monday, June 7, 2010

kisah aku 20 tahun dulu : episod 1

bismillahirahmanirahim

salam kasih sayang semua
harap semua sihat2 belake...
buat kawan baikku _______semoga cepat sembuh....

episod 1 :

emmm guna "aku' la ye...
sebelum 2..nak introduce dri dlu

aku dilahirkan pada 6july 1990 pada kul 6;40 pagi....
nama aku nurul afidah binti awang..
tapi menurut cerita akak aku...dlu2 sebelum g rgsrter nama aku kat pejabat pendaftran negara nama aku adalah NURUL AFIDAH FITRIAH BT AWANG...
ha FITRIAH 2 diambil sempena aku lahir bulan syawal...maklumlah nak sambut aidil fitri..

tpi nama 2 xjdi sebab ayah (aku paggil "cik'...emm mcm korang ada yang pggil papa dll tapi aku pggil ayah aku cik" ) xbgi letak fitriah 2..katanya panjang sangt name...

apa mksud nama aku erk ??
نور الأفيدة
cahaya yang bermanfaat
kalu baca afidah kpda af'idah
jadi la cahaya hati..

ok latar belakang keluarga...
10 orang adik beradik..anak bomgsu..
list adik beradik
:::
noraini (kak ini)
norhayati (kak tie)
abdul halim 9abg halim)
robiah (kak yah)
rohani (kak nik)
nesri (kak no)
norazizah (kak sah)
mohd azizi (abg gg)
nur hidayah (kak nurul)
nurul afidah (adk dah @ mak su)...

untuk pengetahuan korang yang name pagil mcm plik2 sikit 2,aku punya pasal la...mak aku ckp dlu kecik2 aku pelat sgt2...so hbs nama org aku tukar...cnth paling ketara anak buah aku..sekarang umur dia 19 tahun..
nama dia :muhammmad fadhirul helmi:-anak kak tie- kak tie ajr kami panggil fadhirul... disebbabkan aku kecik2 dlu pelat aku pagil dia "fadhiyo" sampai sekarang nama dia orang pggil dia "yo"..jht kan aku..sam gak mcm kak zah jdi kak sah dll

aku ade 26 orang anak sedara dan nak tambah lagi sorang...

ha sebelum terlupa aku ade 4 orang adik beradik tiri...emm sebelum cik kwin dgn mak aku,ia dh khwin dah sebelum 2...pas2 orang 2 meninggal...khwin lagi sorang..menurut abg tri aku yang mak kedua ni bercerai..baru la cik khwin dgn mak aku-ni aku bru je thu thun lps-selama ni aku ingt 2 orang je...hehehe..ikhlas la aku ckp aku xbpe nak suka sorang abg tr aku nie..menyusahkan hidup mak aku je...::::ok stop mengumpat::::
kalu dicampur dan ditolak dan dibhgi aku sebenarnya mempunyai keluarga yang besar...hmpir 200 orang ahli keluarga terdekat...tapi serius aku ckp aku xbpe nak knl diorang 2 semua sebb apa aku xbpe nak knl tggu crta aku akn dtg..ni termasuk la cicit mak aku dgn cucunya sekali...

ok sekarang latar belakang pendidikan aku...penddkan aku xade la hbt sgt pun biasa2 je

sek ren :sek keb merapoh (cnfirm korang xtau sek nie kat mne)
sek men : sek men agama almaidah addiniah padang tengu:::smapt::: (ting 1-3)
:maahad sultan ahmad shah addini (ting 4-seminggu je) kmudian balik semula ke smapt pas2 angan2 nak ambik stam jdi aku g merantau jauh2...ke KULLIAH AL-LUGHAH WADDIN SULTAN ABU BAKAR PEKAN PAHANG.. xsmpai 5 bulan kat sana aku dapt offer masuk asasi uia..aku mula2 xnk g uia nie..siap nangis2 lagi xnak g..mak aku pjuk2 aku pun g la ditambh dengan aku tgk 2,3 orang kwn2 aku keluar juga dri situ...
so skrg aku tgh tggu nak masuk uia gmbak je
emm aku ambik course islamic revealed knowledge and heritage major fiqh dan usul fiqh..

ok la aku rase cukup la untuk episod pengnalan kisah aku 20 tahun dlu..
kita jumpa lagi untuk episod kedua nnati...

moral dari story:
:: walau seramai manapun ahli keluarga,kena ambik tahu nak kena cba untuk mengenali mereka kalau x,nnti dh besar2 silap2 khwin dgn sedare sndiri yang paling bahay khwin dgn orang yang kita xboleh khwin...
:::nak bagi nama anak biarlah ada mksd...jgn sesuka hati je bgi nama...masalam mohd al an'am

No comments: