Saturday, July 3, 2010

kisah aku 20 tahun dulu : episod 9

bismilahirahmanirahim

assalamualaikum

episod sembiilan datang..emm sebenrnya untuk episod 9 nie..xank coret ape2 pun sbb sye nak bgi 1 perkara pnting..tpi xdpt l plak nak uplod..agknye xade rezeki kot.. .smbil2 xnak coret 2 nak crta skit pasal diri aku masa kat dg8..

xslp aku kejaian ni berlaku masa lepas cuti semester...ak ingt lagi sbb aku wat blik buah kot kat budak2 nie..mlm 2 aku sakit kepala..asalnye aku dengan aisha humaira dengan myra jnji nak g mkn..tpi xjdi sbb aku jtuh sakit kpla yang melampau..terlampau sakit..dan lps maghrib aku tidur..bgn2 pkul 10 dah..

esok 2 aku g klinik sbb atas nsht kwn...so doc 2 ckp mybe terlebih tidur ataupun magrain..so lpas 2 aku mmg mkn ubt magrain jela..dan sampai 1 tahap..

aku dah sakit sangt dan aku xg kelas..sehari..ak mmg xboleh bgn lnsung..aku pn g r klinik sekali lagi..doktor jahat!.dia ckp aku sje xnk g kelas..ingt aku nie kaki pontg kelas ke..dan masa 2 kwn2 aku sarankan aku dptkan doc luar...aku wat bodo jela..

esok 2 aku g kelas..ha! aku bukan setakat sakit2 kepala je malah aku bolah muntah2 lepas mkn...
aku g kelas pagi 2..bd aku pun sejuk tahap gler..bdk blik aku pnyer r panas..tpi aku sejik sampai kne pakai berlapis lapis baju...belum lagi ust hassan masuk kelas..kpla aku meragam balik..auh!nak trmuntah pun ade..nasib baik semua clssmate perempuan..apa lagi budak nie bwe aku g klinik..kat sana tiqah ma'alum tnggu aku..emm diaorg nie semua shbt baik tau..emm masa 2 sibuk dengn h1n1..aku je yg g sbb skit pale..yg lain smua dmm...

MASUK JE JMPA DOC..DIA TNYE AAKU..AKU CRTA LA ARI AWAL SAMPAI AKHIR..DOC NI WAT MUKA CUAK KAT AKU....dia check blood presure aku..telinga aku..smua la..smpai brt bdn aku pn dia tmbang...dan akhirnya..dia suh aku balik rumah..dia bagi aku mc 5 hari..dia ckp kalu sakit kat rumah g la hospital...

so aku xbalik rumah..tpi aku balik rumah akak aku..dia bersalin masa 2..mak aku ade kat sane..aku mcm mayat hidup je kat rumah 2..nak bgun mkn nasi pun mcm orang nak tumbang je..last2 akak aku :kak no:: bwe aku g hospital serdang..punyala lme aku duk kat sane..dri 4 ptg smpai 4 pagi...dlm 1 pagi 2 bru aku dpt jmpa doc..dh 2 masuk2 trus kne cucuk dengan doc..nak bgi hilang sakit..

balik lpas 2 mmg ak ok sikit..dan doc suruh aku datang palk minggu depan..kalu sakit masih berterusan..dia akn ajr aku untuk cucuk diri aku sendri..huh!doc 2 ckp nie thp kritikal nie..dia risau aku ade masalah dengan otak aku..aku lagi la cuak..

balik rumah akak aku...abg gg ade kat situ..emm mggu depan(masa 2) dia nak konvo..adik beradik aku yang lain semua dah kalut tengok keadaan aku..mkn2 muntah..xmkn xlrt..

hari ahd 2..aku nk balik uia..tpi aku isnin xde kelas..so aku ambik kesempatan untuk xblik lagi..so ahri isin bru aku bli..smpi je kat gate 2.aku cak tgk mak guard..aku pn ambik baju sejuk aku pkai..wat2 muka skit sikit..fuhhh!alhamdulillah aku lpas dri kna saman..hehehe...

so hdup aku dalam seminggu 2 mmg dengan ubat..akak aku pesan jgn mkn ubt sngt sbb nnti jdi "gila"hahah..

mggu seterusnya aku balik lagi..akak aku nak bwe aku g hspital..tpi aku xnk..aku serik kane cucuk dan aku takut sebnrnya..aku tkut nak dengar apa kata doc sterusnya..so aku buat2 sihat la..tmbahn pula aku nk g knvo abg aku..kalu aku sakit..sah2 aku xleh g..

so aku g la knvo abg aku 2..

mggu setrusnya akak aku tlfn suh balik rumah dia..dia nak bwe aku g jmpa ustaz..
aku dengat taatnye balik la..nam ust 2 "pak engku" kalu xslp aku..bila dah sesi soal jwb dengan ust nie..ust nie ckp "ade benda" dlm bdn aku dan aku dpt kat tmpt aku duk sekarang!..aku cuak r weh..mana 1 aku nak percye?doc atau ustz nie..

aku ikt je apa ust nie suh aku wat..mandi air limau..enth r..aku pn xtau apa nk jdi dengan aku..bila kali ke 2 aku jmpa pak engku..dia pegang pale aku..aku terus jadi ketar..aku crta kat yam..enth r weh..dri sehar ke sehari aku rse mcm xade ape2 pun perubhna kat pale aku nie..lme2 aku biarkan saje skit aku nie berlalu..dan smpaila sekarang

dan masa raye thun lpas...abg ipar aku wat aku g jmpa kwan dia..takut2 r kan 'benda" 2 mmg wujud..so bila kwn dia pegang pale aku..aku ingt lagi..aku rse seram sjuk..dan kesimpulan dia suh aku d scan pale aku..kat klinik raju..hahah siap bagi name klinik lagi..

aku g klinik 2..doc 2 just test urine aku..dan soal2 skit2...dia bgiubt dan ckp kat aku nak buat........(aku lpa r name benda 2 apa) dan surh aku dtg buat sebulan sekali..dan paling hbt..aku xpergi pun..sbb aku dh blik nilai..so payahr nak blik tiap2 mggu..dan kesan dri 2...sakit pale ni selalu je datang...datang dan pergi kmudian datang lagi..pergi..datang lagi...

dan yang syoknya..bila mak aku tnye (dulu_mase mla2 aku skit ple) skit lagi ke? aku ckp dah xskit..aku tpu mak aku..dan smpai sekrg mak aku xtau yang aku sering dan masih sakit kple...

.::bintuawang::.

No comments: